REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Metro dotarło na Bródno

  • Autor: UM Warszawa
  • 28 wrz 2018 13:15
fot. UM Warszawa

Za trzy lata mieszkańcy Bródna dojadą do domów metrem. Podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka drugiej linii podziemnej kolei w prawobrzeżnej Warszawie. W ramach inwestycji powstaną m.in. blisko cztery kilometry tuneli łączących trzy kolejne stacje linii metra M2.

REKLAMA

– Dla mieszkańców Targówka i „zielonej Białołęki” to historyczny moment. Rozbudowa metra o kolejne kilometry i stacje jest już faktem. Za trzy lata w tym miejscu będzie gotowe wejście do stacji podziemnej kolei, która roboczo nazywa się „Bródno”. Dzięki temu, tysiące warszawiaków, bez zmiany miejsca swojego zamieszkania, zbliży się do centrum stolicy. Dojazd tam zajmie kilkanaście minut – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

– Jako radni konsekwentnie wspieramy rozwój warszawskiej komunikacji miejskiej, a metro bez wątpienia jest jej kręgosłupem. Teraz podziemna kolej stanie się udziałem kolejnego fragmentu stolicy. Oznacza to prawdziwy miastotwórczy impuls dla całej północno-wschodniej Warszawy, a dla warszawiaków znaczną poprawę codziennego poruszania się, nie tylko po tej części miasta – mówi Iwona Wujastyk, radna i przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady m.st. Warszawy.

– Zadaniem konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. oraz Astaldi S.p.A. będzie budowa ostatniego odcinka linii metra M2 w prawobrzeżnej Warszawie. To kluczowa inwestycja dla warszawiaków. Jesteśmy tego świadomi i wiemy, że przez następne trzy lata mieszkańcy z wyczekiwaniem będą przyglądać się postępom prac. Budując metro w Warszawie udowodniliśmy już, że działamy szybko i skutecznie. Dzisiejsze podpisanie kontraktu to dla nas kolejny etap ciężkiej pracy, zapewniam, że i tym razem jesteśmy gotowi – mówi Kemal Güleryüz, prezes Gülermak A.Ş., lider konsorcjum.

Na północno-wschodniej końcówce metra powstaną trzy stacje: C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul. Codzienną, C20  „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za ostatnią stacją powstanie również duża hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł, będzie miał 36 miesięcy.

Stacje dobrze ulokowane

Autorem projektów dla budowanego metra na Bródnie jest pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która wygrała konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej. Twórcy zaprojektowali m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje. W trakcie przygotowywania dokumentacji Metro Warszawskie wprowadziło zmiany w stosunku do pierwotnych założeń. Za ich sprawą stację przy ul. Rembielińskiej przesunięto ok. 30 m na zachód, a wyjścia z niej poprowadzone zostały na przystanki tramwajowe. Stację przy ul. św. Wincentego przesunięto natomiast na wschód o ok. 60 m, dzięki czemu jedno z wyjść powstanie przy skrzyżowaniu ulic L. Kondratowicza i św. Wincentego. Dodatkowo Tramwaje Warszawskie przedłużą tunel wyjściowy tak, aby można było z niego wyjść bezpośrednio na przystanki tramwajowe, planowanej linii na „zieloną Białołękę”, przy św. Wincentego.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.