REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

×

Szukaj w serwisie

Metro rusza na Targówek. Na starcie rozbudowa II linii metra

  • Autor: UM Warszawa
  • 26 kwi 2016 16:02
Metro rusza na Targówek. Na starcie rozbudowa II linii metra
Stacja Targówek, fot. UM Warszawa
Metro rusza na Targówek. Na starcie rozbudowa II linii metra
Metro rusza na Targówek. Na starcie rozbudowa II linii metra
Metro rusza na Targówek. Na starcie rozbudowa II linii metra
Metro rusza na Targówek. Na starcie rozbudowa II linii metra

Rozpoczyna się budowa kolejnych trzech stacji II linii metra w Warszawie. W 2019 roku podziemna kolej dojedzie na Targówek.

REKLAMA

I linia metra wydłuży się o kolejne trzy stacje na Pradze-Północ i Targówku. W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie ok. 3,12 km trasy. Na Pradze techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i to stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek.

Stacja Szwedzka (C16) będzie pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej, pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA „Stalowa”. To będzie stosunkowo niewielka budowla, jej długość to 135 m.

Następna, Targówek (C17), wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego. Po północnej stronie ul. M. Ossowskiego, pod terenem zieleni, znajdować się będzie łączący się ze stacją jednokondygnacyjny, podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość będzie miała niemal 300 m długości. I wreszcie największy obiekt tego odcinka II linii metra – stacja Trocka i wraz z torami odstawczymi, wszystko razem o długości 450 m. Zlokalizowana jest wzdłuż ul. Pratulińskiej - pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej, a także wzdłuż planowanej ulicy na przedłużeniu ul. Pratulińskiej. To stąd wyruszą tarcze TBM drążące tunele w kierunku Dworca Wileńskiego - informuje oficjalny portal miejski Warszawy.

Wykonawcą odcinka północno-wschodniego będzie wybrana w przetargu firma Astaldi S.p.A. z Włoch, kwota kontraktu wynosi 1.066.741.483,79 zł brutto. Astaldi wraz z partnerami wybudowało centralny odcinek II linii metra, którym warszawiacy jeżdżą już ponad rok. Projektantem natomiast jest ILF Consulting Engineers Polska, która wygrała ogłoszony przez Metro Warszawskie konkurs. Umowę podpisano 11 marca, wykonawca ma 38 miesięcy na realizację kontraktu.

Prace przy rozbudowie II linii metra na wschód wykonawca rozpoczął zaraz po podpisaniu umowy. Przygotowuje dokumentację wykonawczą wszystkich obiektów.  Rozpoczęto projektowanie rozwiązania, które pozwoli na połączenie funkcjonującej już stacji Dworzec Wileński z nowym  trzystacyjnym odcinkiem.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY