REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Metro zmienia Warszawę - przyszła kolej na Targówek

  • Autor: UM Warszawa
  • 23 kwi 2018 10:05
Metro zmienia Warszawę - przyszła kolej na Targówek

Metro zmienia Warszawę - rozpoczyna się przebudowa „obwodnicy” Targówka. Warszawa szuka projektantów ul. Pratulińskiej, Władysława Łokietka, Figara i Codziennej.

REKLAMA

Ogłoszony został przetarg na przygotowanie dokumentacji (projekt budowlany, projekty wykonawcze, decyzje administracyjne) potrzebnej do budowy ulic na Targówku. Plany zakładają przebudowę 2,4 kilometra ulic od Młodzieńczej do Handlowej: Codziennej, Figara, Władysława Łokietka i Pratulińskiej, budowę nowego odcinka drogi od Figara do Władysława Łokietka oraz skrzyżowania ulic Władysława Łokietka/Samarytanka/Krośniewicka. Powstanie ulica jednojezdniowa, z dwoma pasami ruchu po jednym w każdym kierunku, z nowymi chodnikami po obydwu stronach jezdni i drogą rowerową.

To kolejne ulice, które są w pobliżu budowanych stacji II linii metra. Teraz na Targówku budowane są dwie stacje - wykonawca odbuduje „po nowemu” odcinki ulicy M. Ossowskiego, Trockiej, Pratulińskiej, natomiast Zarząd Dróg Miejskich przebuduje M. Ossowskiego, Handlową i Myszkowską (umowa na roboty jest podpisana, remont potrwa do listopada).

Przyszłość to kolejne trzy stacje metra w stronę Bródna – Metro Warszawskie otworzyło już oferty w przetargu na ich budowę. Jedna z nich będzie pod ul. Figara przy skrzyżowaniu z Codzienną i ten rejon przebuduje wykonawca metra a ulic w pobliżu przyszłej stacji dotyczy właśnie ogłoszony przetarg na dokumentację. I dalej mamy dwie stacje na ul. L. Kondratowicza. Przygotowana koncepcja zmian po budowie metra zakłada przekształcenie jej w miejską aleję, będącą osią Bródna, wygodną i przyjazną dla wszystkich mieszkańców. Pozostaną dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku – będą one jednak znacznie bliżej siebie. Dzięki temu możliwe będzie wygospodarowanie przestrzeni na dodatkową zieleń uliczną (szpalery drzew po obu stronach i między jezdniami, krzewy itd.). Powstaną drogi dla rowerów po obu stronach ulicy, a także szerokie i wygodne chodniki. W zatokach wzdłuż jezdni znajdzie się miejsce do parkowania aut. Zarząd Dróg Miejskich do maja czeka na oferty w przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.