REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Miasta potrzebują równowagi. Wyzwaniem jest mieszanie funkcji mieszkaniowych i biurowych

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 31 paź 2019 16:47
Miasta potrzebują równowagi. Wyzwaniem jest mieszanie funkcji mieszkaniowych i biurowych
fot. mat. prasowe

Największym wyzwaniem dla osób odpowiedzialnych za kształtowanie miast jest dziś mieszanie funkcji mieszkaniowych i biurowych. Jak w stolicy Dolnego Śląska rozwija się ścisłe centrum biznesowe?

REKLAMA

Dzielnice miast specjalizują się dziś w konkretnych funkcjach. Jedne stają się osiedlami mieszkalnymi z najistotniejszymi usługami i sklepami, w innych zaś powstają liczne biurowce, a niekiedy też centra handlowe. Tym, co istotne dla zachowania równowagi i utrzymania ruchu przez całą dobę, jest mieszanie funkcji tak, aby dzielnice nie stawały się wyłącznie biznesowe lub wyłącznie mieszkaniowe. To proces, którego się ciągle – jako społeczeństwo – uczymy.

Biznesowe kwartały miast potrzebują zatem budownictwa mieszkaniowego, które zrównoważy funkcjonalność okolic, a przede wszystkim odciąży ruch samochodów i komunikację miejską. Coraz więcej osób przyznaje, że nie chce przeznaczać na dojazd do pracy więcej niż 30 minut w jedną stronę. W tym wypadku zapewnianie zabudowy mieszkalnej jest niemal niezbędne.

Z tego założenia wyszedł deweloper Inwestgrupa, który przy ulicy Jaworskiej we Wrocławiu realizuje inwestycję B Urban. Jaworska to samo serce biznesowej części Wrocławia – tuż obok kompleksów biurowych, siedzib globalnych korporacji – jak chociażby Dolby, Capgemini, Domodi czy Santander. W okolicy pracuje tu blisko 25 tysięcy osób. Tym, co istotne jest fakt, że oprócz B Urban w najbliższym otoczeniu nie ma innych obiektów mieszkalnych. Tutejsi pracownicy muszą więc codziennie dojeżdżać z innych rejonów, co przy tak dużej liczebności może być nieco uciążliwe.

B social, B fit, B urban

Charakterystyczna nazwa inwestycji i hasła, które jej towarzyszą, nawiązują do konceptu przestrzeni, która zaspokaja różne potrzeby mieszkańców: zarówno pod względem pielęgnowania więzi (B Social) – dzięki miejscom spotkań, kawiarni, wspólnej pracy w coworkingu; pod względem możliwości dbania o zdrowie i kondycję (B Fit) czy wreszcie pod względem korzystania z miasta (B Urban). Obszary te wpisują się w trendy popularne wśród pokolenia Y i Z. Szczególnie silnie manifestuje się potrzeba spędzania czasu razem (togetherness) w przestrzeni miejskiej. W dobie zdigitalizowanego społeczeństwa jeszcze bardziej tęsknimy za tym, co autentyczne. Na nowo odkrywamy wagę sąsiedzkich więzi, chcemy przebywać ze sobą i szukamy wspólnych pasji. To swego rodzaju odwrót od relacji utrzymywanych wyłącznie w strefie wirtualnej.

– B Urban to inwestycja projektowana z myślą o tych, którzy chcą mieszkać w pobliżu swojej pracy i nie tracić czasu na dojazdy. Z myślą o pasjonatach technologii i miasta, chcących mieć wszystko, co potrzebne w zasięgu ręki, a do tego komfortowo korzystać ze swojego lokum – tłumaczy Natalia Kaliniuk, brand manager inwestycji B Urban.

 W B Urban znajdzie się 419 kawalerek i 33 lokale dwupokojowe. Każdy z lokali został zaprojektowany z podziałem na część dzienną i nocną. Będą one w pełni umeblowane. Zarówno najemcy, jak i inwestorzy otrzymają aplikację mobilną do zarządzania lokalem – z osobnymi panelami użytkowników. W budynku znajdzie się m.in. wspólna pralnia, siłownia, kawiarnia, coworking czy stacja ładowania samochodów elektrycznych.

 Zakończenie budowy planowane jest na 2021 rok.

4Buildings - nowe wydarzenie branży budowlanej w Polsce i cztery niezależne konferencje o najważniejszych trendach w budownictwie XXI wieku - już 15-17 listopada w Katowicach. Zarejestruj się teraz!

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.