REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Mieszkańcy chcą, aby rozwiązania smart city przynosiły oszczędności w budżecie miejskim

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 kwi 2018 13:25
Mieszkańcy chcą, aby rozwiązania smart city przynosiły oszczędności w budżecie miejskim
fot. pixabay.com

Philips Lighting zaprezentował Raport Cyfrowe Miasta i wyniki badania na temat koncepcji inteligentnych miast. W badaniu wzięli udział mieszkańcy i przedstawiciele samorządu z pięciu polskich miast, wskazując, jakie są ich oczekiwania i potrzeby w zakresie wdrażania rozwiązań smart city.

REKLAMA

Co czwarty mieszkaniec jako główny cel wdrażania rozwiązań smart city określa pozyskanie oszczędności w budżecie miejskim. Na drugim miejscu znalazła się redukcja zanieczyszczenia powietrza (18 proc.). Inaczej hierarchia priorytetów wygląda w przypadku przedstawicieli samorządów. Dla nich najważniejsza jest poprawa jakości i dostępu do usług miejskich (23 proc.) oraz wzrost bezpieczeństwa mieszkańców (21 proc.).

W kwestii oceny poziomu realizacji koncepcji smart city większość mieszkańców (64 proc.) i reprezentantów samorządów (63 proc.) uważa, że polskie miasta są dopiero na początku drogi ku cyfryzacji. Co ciekawe, co trzeci przedstawiciel administracji lokalnej jest zdania, że jego miasto jest zaawansowane technologicznie. Tę opinię podziela jednak zaledwie 8 proc. mieszkańców, natomiast aż 22 proc. z nich twierdzi, że miasta jeszcze w ogóle nie podjęły żadnych kroków w kierunku smart city – są na etapie rozważania inwestycji.

- Różnica w postrzeganiu przez samorządy i mieszkańców tego, na ile miasta są już cyfrowe to konsekwencja kilku czynników. Po pierwsze nadal nie wszystkie miasta posiadają opracowane strategie smart city. Po drugie w wielu przypadkach miasta decydują się na inwestycje w pojedyncze rozwiązania lub systemy, które nie są komunikowane i integrowane w spójną koncepcji smart city, przez co bywają niedostrzeżone przez mieszkańców. Taki sposób działania może utrudniać pozyskanie zrozumienia i aprobaty społecznej dla inwestycji, ale także ograniczać potencjalne korzyści wynikające ze zintegrowanego podejścia – wyjaśnia Bogdan Rogala, prezes Philips Lighting Poland.

Jak mówi w Raporcie Cyfrowe Miasta Jan Maciej Czajkowski, współprzewodniczący Zespołu Społeczeństwa Informacyjnego Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, w najbliższych latach samorządy będą musiały się zmierzyć z różnymi wyzwaniami w zakresie wdrażania inteligentnych rozwiązań. Jest to m.in. konieczność bardziej racjonalnego planowania dochodów i wydatków części bieżącej budżetu, uwzględniania długoterminowych skutków finansowych nowych przedsięwzięć czy bardziej odważne sięganie po współpracę z sektorem prywatnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.