REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Mniej reklam w Sopocie, dzięki uchwale krajobrazowej

  • Autor: UM Sopot
  • 14 cze 2019 09:43
Mniej reklam w Sopocie, dzięki uchwale krajobrazowej
Zdjęta reklama na Al. Niepodległości, Fotobank.PL/UMS

Efekty obowiązywania uchwały krajobrazowej, już od roku możemy zaobserwować na ulicach Sopotu. Zniknęło wiele reklam, a kolejne są albo w trakcie demontażu, albo dostosowania. Nowe reklamy mogą powstawać tylko i wyłącznie w zgodzie z zapisami uchwały krajobrazowej dla Sopotu.

REKLAMA

- Daliśmy mieszkańcom i przedsiębiorcom prowadzącym działalność w Sopocie, rok czasu, aby zapoznali się z zasadami i się do nich dostosowali. Sopot jest wyjątkowy i nie możemy pozwolić, aby ktoś z chęci czystego zysku, przesłaniał piękno naszego miasta, nieestetycznymi reklamami. Unikatowy krajobraz miasta, chroniony jest wpisem do rejestru zabytków obejmującym teren niemalże całego Sopotu. Zadbane i zrewitalizowane kamienice, piękne witraże i wielobarwne ogrody – to wyróżnik pięknego i prestiżowego miasta, jakim jest sopot. Wszystkim wspólnotom mieszkaniowym i przedsiębiorcom, którzy dostosowali się do zapisów uchwały i usunęli nielegalne reklamy, bardzo dziękuje. To dobry i ważny dla nas przejaw dbania o wspólną, przyjazną przestrzeń w mieście – przyznaje Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu.

Władze Sopotu zachęcają mieszkańców i przedsiębiorców prowadzących działalność w Sopocie, o ile jeszcze nie dostosowali swoich reklam umieszczonych w przestrzeni miasta, o sprawdzenie ich zgodności z uchwałą krajobrazową i niezwłoczne dopełnienie tego obowiązku. W przestrzeni miasta rozpoczęła się już kontrola reklam, a jej efekty powoli stają się widoczne dla mieszkańców i gości. Wszelkie niezgodne z uchwałą krajobrazową dla Sopotu reklamy, będą usuwane zgodnie z obowiązującą procedurą. W marcu tego roku zostało rozesłane pismo do Wspólnot Mieszkaniowych w Sopocie, przypominające o konieczności dostosowania reklam do uchwały krajobrazowej. Od 7 czerwca br. Gmina Miasta Sopotu ma możliwość wymierzania kar pieniężnych dla osób, które nie dopełniły obowiązku dostosowania reklam już istniejących, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych innych niż szyldy.

W celu lepszego zrozumienia zapisów uchwały krajobrazowej, władze Sopotu zachęcają do zapoznania się z „Katalogiem dobrych praktyk dla Sopotu", którego celem jest wyjaśnienie procedur dotyczących umieszczania reklam w Sopocie.  „Katalog dobrych praktyk dla Sopotu" w sposób skrócony wyjaśnia zapisy uchwały krajobrazowej dla Sopotu oraz prezentuje ogólne standardy dla umieszczania reklam w mieście. Znajdziemy w nim szereg praktycznych informacji, m.in. w którym obszarze miasta dozwolone są dane rodzaje reklam. Wszelkie dodatkowe informacje na temat procedury dostosowania i usuwania reklam można uzyskać w Biurze Konserwatora Zabytków, w Wydziale Urbanistyki i Architektury w Urzędzie Miasta Sopotu oraz w Zarządzie Dróg i Zieleni w Sopocie” – wyjaśnia Małgorzata Całka z Biura Konserwatora Zabytków.

Istotne jest, aby reklamy powstające w kurorcie harmonizowały z istniejącą zabudową miejską i stały się jej spójną częścią. Sopot słynie z pięknych zabytkowych obiektów, które należy eksponować, dlatego też nie wskazane jest przesłanianie ich, przede wszystkim przez wielkoformatowe i kolorystycznie niekorespondujące z przestrzenią miejską reklamy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.