REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Moda na rewitalizację historycznych obiektów

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 30 lis 2015 11:24
Moda na rewitalizację historycznych obiektów
Zamek Topacz
Moda na rewitalizację historycznych obiektów
Moda na rewitalizację historycznych obiektów
Moda na rewitalizację historycznych obiektów
Moda na rewitalizację historycznych obiektów
Moda na rewitalizację historycznych obiektów
Moda na rewitalizację historycznych obiektów

To z z Europy Zachodniej przyszła do nas moda na rewitalizację historycznych obiektów. Tam już w latach 50. ubiegłego wieku zaczęto mówić o potrzebie odbudowy istniejących zabytków, a nie tylko tworzeniu nowych. W Polsce pierwsze renowacje rozpoczęły się w latach 90. Jednak dopiero od 2004 roku założenia te wpisane zostały do Narodowego Planu Rozwoju.

REKLAMA

Od blisko dekady starówki miejskie, stare budowle i kościoły na szeroką skalę odzyskują dawną świetność. Odnowy zabytków podejmują się jednak nie tylko władze miejskie, ale też prywatni inwestorzy. To w głównej mierze dzięki nim zapomniane pałace, dwory i zamki zyskują drugie, piękniejsze życie.

Stary Browar w Poznaniu, Manufaktura w Łodzi, Silesia City Center w Katowicach to tylko niektóre ze spektakularnych inwestycji renowacyjnych ostatnich lat, które dokonały się w Polsce. Stare zapomniane fabryki, browary czy kopalnie, dzięki prywatnym inwestorom zyskały całkiem nowe oblicze, przyciągając tysiące odwiedzających każdego dnia. Moda na rewitalizację starych budynków wciąż trwa i z wielkich fabryk, zarządzanych najczęściej przez duże spółki, coraz częściej przenosi się także na mniejsze obiekty, jak pałace, dwory czy zamki, zarządzane przez prywatnych inwestorów.

Dzieło życia 

Tylko na Dolnym Śląsku istnieje ok. 770 rezydencji, dworów, zamków i pałaców. Niestety połowa z nich wymaga gruntownego remontu, a ten nie jest łatwym zadaniem. Aby przywrócić dawną świetność staremu, zapomnianemu obiektowi, rozciągającemu się na przestrzeni kilku lub kilkudziesięciu hektarów, potrzeba nie tylko odpowiednich funduszy, ale też ogromnej pasji i cierpliwości. Zmiana każdego, najmniejszego detalu dawnej budowli, musi zostać zaopiniowana przez konserwatora zabytków. Materiały wykorzystywane do renowacji muszą odpowiadać tym sprzed kilkudziesięciu lub nawet kilkuset lat, aby jak najwierniej oddawały ducha dawnej epoki. Rewitalizacja jest więc procesem praco i czasochłonnym, a mimo to wciąż decyduje się na nią wielu prywatnych inwestorów. Satysfakcja z „wskrzeszenia” zabytku i nadania mu nowoczesnego oblicza, jest bowiem bezcenna. Ale jak się okazuje jest też na to coraz większe zapotrzebowanie.

Jak król i królowa

Na pobyt w luksusowych, historycznych wnętrzach decyduje się coraz więcej osób. Jak pokazują analizy to właśnie tego typu miejsca cieszą się niemalże pełnym obłożeniem w święta i długie weekendy. Być może wynika to z faktu, iż każdy z nas chciałby choć raz poczuć się jak król i królowa, a pałacowe i zamkowe wnętrza z pewnością mogą nam w tym pomóc. Jeśli do tego, obiekt oferuje także luksusowe zabiegi SPA, a restauracja serwuje wykwintne dania, satysfakcja z królewskiego pobytu będzie z pewnością gwarantowana.

Kolejny zabytek na mapie Dolnego Śląska

Do plejady wyjątkowych rewitalizacji Dolnego Śląska dołączył niedawno nowy obiekt, którego inwestorami jest małżeństwo pasjonatów historii – Państwo Kurzewscy. Chodzi o Zamek Topacz, zlokalizowany ok. 10 km od centrum Wrocławia. Położony na rozległym,  50-hektarowym terenie, zawiera w sobie wszystko, czym powinien charakteryzować się nowoczesny, zrewitalizowany obiekt. Zamek Topacz to resort hotelowy złożony z kilku odnowionych zgodnie ze sztuką konserwatorską wolnostojących budynków, z których każdy oferuje luksusowe pokoje. W styczniu 2016 roku swoje podwoje dla gości otworzy najważniejsza część kompleksu – sam Zamek – serce inwestycji i prawdziwa perełka architektoniczna.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.