REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Muzea interaktywne i centra popularnonaukowe na celowniku nowej grupy turystów

  • Autor: PAP
  • 21 cze 2019 10:29
Muzea interaktywne i centra popularnonaukowe na celowniku nowej grupy turystów
fot. shutterstock

Liczba młodych turystów korzystających ze zorganizowanego wypoczynku rośnie o ok. 8 proc. rocznie - podała Polska Izba Turystyczna. Młodzi chętniej korzystają z ośrodków, które dysponują ciekawymi, atrakcjami jak np. muzea interaktywne czy centra popularnonaukowe.

REKLAMA

Jak powiedział wiceprezes Polskiej Izby Turystyki Andrzej Kindler, wypoczynek dzieci i młodzieży jest ogromną, choć bardzo specyficzną częścią rynku usług turystycznych, w dodatku niedocenianą w analizach rynku. "Mimo braku oficjalnych statystyk, biura podróży organizujące wyjazdy dzieci i młodzieży przyznają, że z roku na rok zwiększa się liczba młodych turystów, którzy korzystają ze zorganizowanego wypoczynku, czyli obozy, kolonie czy półkolonie" - wskazał.

Dodał, że potwierdza to zeszłoroczny raport Polskiej Izby Turystyki (PIT), w którym pokazano, że w 2018 roku ten wzrost wyniósł 8 proc. rok do roku, i że w tym roku zgodnie z opiniami biur podróży będzie podobnie. "Trzeba pamiętać, że ogólnie turystyka (w ujęciu globalnym) rośnie średnio o 5 proc. rocznie" - zaznaczył.

Według PIT w turystyce młodzieżowej klasyczne zwiedzanie atrakcji odchodzi do lamusa. "Młodzież woli bardziej angażujące formy poznawania miejsca, stąd coraz większą popularnością cieszą się obozy tematyczne, questy (tematyczne gry w terenie) oraz gry miejskie. Mimo że to wakacje, ważny jest też element edukacyjny, stąd chętniej korzysta się z ośrodków, które dysponują ciekawymi, atrakcjami jak np. muzea interaktywne czy centra popularnonaukowe" - wskazał.

Wiceszef PIT zwrócił też uwagę, na rosnące oczekiwania co do standardu noclegów. "Młodzi turyści, którzy mają często za sobą wakacyjne pobyty z rodzicami w zagranicznych hotelach, zamiast wieloosobowych sal w schroniskach wolą 2-, 4-osobowe pokoje w pensjonatach" - stwierdził.

Dodał, że z punktu widzenia branży turystycznej jednym z głównych problemów jest tzw. szara strefa, czyli organizowanie wypoczynku przez podmioty i osoby fizyczne omijające ustawę o imprezach turystycznych. Jak podkreśliła PIT, zmiany w przepisach, które weszły w życie 1 lipca ubiegłego roku spowodowały, że wielu organizatorów turystyki dzieci i młodzieży, którzy wcześniej nie byli objęci obowiązkiem rejestrowania się u marszałków województw, teraz taki obowiązek ma.

Kindler wskazał ponadto na wyraźną tendencję do przekazywania przez szkoły organizacji wyjazdów wakacyjnych biurom podróży. Dodał, że "szkołom pozwala to oszczędzić czas i zdejmuje z nich dużą część odpowiedzialności, która scedowana jest na organizatora". W opinii eksperta wyjazdy przygotowane przez profesjonalistów są bezpieczniejsze.

O tym, jak ważne dla rodziców jest bezpieczeństwo dzieci podczas wakacji pokazuje najnowsze badanie PZU. Wynika z niego, że 71 proc. rodziców obawia się, że ich pociechy będą miały kontakt z używkami. "Ponad 2/3 rodziców (68 proc.) obawia się przemocy wobec swoich dzieci, natomiast 65 proc. niepokoi negatywny wpływ starszych dzieci na ich pociechy, 64 proc. rodziców odpowiedziało, że obawia się, że ich pociechom zabraknie wyobraźni i ulegną nieszczęśliwemu wypadkowi" - czytamy.

Badanie wskazało, że ponad połowa z rodziców ma obawy, że dziecko nie poradzi sobie podczas samodzielnego wyjazdu. "Z kolei 44 proc. rodziców obawia się, że dziecko za szybko wyda kieszonkowe, które dostało na wyjazd" - podano.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.