REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Na pograniczu biznesu i emocji

  • Autor: Anna Liszka / Propertydesign.pl
  • 25 paź 2017 10:24
Na pograniczu biznesu i emocji
SOHO Masterplan fot. mat. prasowe
Na pograniczu biznesu i emocji
Na pograniczu biznesu i emocji
Na pograniczu biznesu i emocji
Na pograniczu biznesu i emocji
Na pograniczu biznesu i emocji
Na pograniczu biznesu i emocji
Na pograniczu biznesu i emocji
Na pograniczu biznesu i emocji
Na pograniczu biznesu i emocji
Na pograniczu biznesu i emocji
Na pograniczu biznesu i emocji

Moda na rewitalizację trwa w najlepsze. Coraz więcej postindustrialnych budynków, przedwojennych kamienic, a nawet całych kwartałów otrzymuje drugie życie. Dzięki pasji inwestorów i architektów w starych murach powstają niezwykłe biurowce, mieszkania, centra handlowe i hotele.

REKLAMA

Przez ostatnie lata mieliśmy w Polsce wiele przykładów udanych rewitalizacji. - Należy wymienić chociażby Starą Papiernię w Konstancinie projektu Bulanda Mucha Architekci, Hotel Andel's w łódzkiej Manufakturze (OP Architekten), lofty Stary Spichlerz w Gliwicach ( Medusa Group), czy jedną z najbardziej spektakularnych inwestycji ostatnich lat: Halę Koszyki (JEMS Architekci i Medusa Group). Te budynki osiągnęły zarówno sukces artystyczny, jak komercyjny - wymienia Oskar Grąbczewski, architekt i właściciel OVO Architekci.

Co jest kluczowe w tych projektach? - Zaryzykowałbym tezę, że sukces komercyjny inwestycji w zabytek jest wynikiem pasji inwestora. To działanie na pograniczu biznesu i emocji – twierdzi Krzysztof Zalewski, architekt i właściciel Zalewski Architecture Group. 

Przestrzega, że w zabytkach tkwią "pułapki", które trudno przewidzieć. Adaptacja jest obarczona dużym kompromisem, rzadko bowiem można uzyskać idealne dopasowanie do planowanej funkcji, czy spełnić wymogi ergonomii.  - Kluczowy jest dobry pomysł na funkcję, rzetelna renowacja i wysmakowana interwencja architektoniczna - podsumowuje Krzysztof Zalewski.

Mieć strategię

Historia OFF Piotrkowska Center udowadnia, że inwestor z pasją potrafi zdziałać cuda. Ze zdegradowanego kwartału udało się stworzyć jedną z najbardziej wartościowych lokalizacji w Łodzi. Zdaniem Michała Stysia, dyrektora zarządzającego OPG Property Professionals i pomysłodawcy projektu OFF Piotrkowska Center, aby z sukcesem tchnąć ducha nowoczesności w stare mury, na pierwszym miejscu trzeba stawiać na ludzi – prawowitych użytkowników przestrzeni. Przyznaje jednak, że równie ważny jest pomysł oraz odpowiednie podejście zarządcy do strategii tenant-mix i placemakingu.

-  Postawiliśmy na niebanalną gastronomię i przemysły kreatywne, do których dołącza rozwijająca się w błyskawicznym tempie branża IT/TECH – mówi Michał Styś.

W projekcie OFF Piotrkowska Center na początku dawne tkalnie, przędzalnie i maszynownie zamieniono na przestrzenie wystawowe, artystyczne, pracownie kreatywne poruszające się w obszarze mody i sztuki. Potem dołączyły bary, restauracje, kluby muzyczne, studia projektowe, galerie sztuki, concept store’y. - W zamian za ulgi w czynszu, w renowację lokali udało nam się zaangażować najemców. Nowym lokatorom postawiliśmy jednak warunek: wnieś coś unikatowego. Coś, co wzbogaci OFF-a o nową wartość. Do tego dołożyliśmy szeroki repertuar wydarzeń, organizowanych wspólnie z najemcami. To zaowocowało rozwojem miejsca, ludzi i niestandardowych pomysłów na biznes – opowiada Styś.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.