REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Na starcie drugi etap West Station. To projekt FS&P Arcus

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 09 maj 2016 13:20
Na starcie drugi etap West Station. To projekt FS&P Arcus
fot. HB Reavis
Na starcie drugi etap West Station. To projekt FS&P Arcus
Na starcie drugi etap West Station. To projekt FS&P Arcus
Na starcie drugi etap West Station. To projekt FS&P Arcus

HB Reavis rozpoczęła prace nad realizacją drugiego budynku biurowego wchodzącego w skład kompleksu West Station w Warszawie. Za projekt architektoniczny odpowiada polska pracownia FS&P Arcus.

REKLAMA

Inwestycja, która docelowo dostarczy na stołeczny rynek ponad 68 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni biurowej, powstaje w ramach wspólnego projektu deweloperskiego na terenie należącym do Polskich Kolei Państwowych, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego Warszawa Zachodnia.

West Station to pierwszy projekt realizowany wspólnie przez HB Reavis, PKP S.A. oraz Xcity Investment. Kompleks, składający się z dwóch czternastokondygnacyjnych budynków biurowych, powstaje w dwóch etapach – pierwszy zostanie oddany do użytku już w III kwartale 2016 r., natomiast drugi – w III kwartale 2017 r.

Za projekt architektoniczny West Station odpowiada polska pracownia FS&P Arcus. Inwestycja realizowana jest według zasad zrównoważonego rozwoju i zgodnie z wymogami certyfikacji BREEAM na poziomie Excellent. W obu budynkach zastosowano najwyższej jakości materiały oraz nowoczesne rozwiązania ekologiczne i technologiczne, takie jak np. oświetlenie LED oraz systemy ograniczające zużycie wody.

Ważnym elementem realizacji inwestycji jest również rewitalizacja jej bezpośredniego otoczenia i przekształcenie go w przyjazną i funkcjonalną przestrzeń miejską. Z myślą o najemcach kompleksu, a także podróżujących z dworca kolejowego Warszawa Zachodnia oraz okolicznych mieszkańcach, spółka HB Reavis oddała do użytku nowy dodatkowy budynek dworca kolejowego Warszawa Zachodnia, przebudowała część skrzyżowania Al. Jerozolimskich oraz ul. ppłk. Mieczysława Sokołowskiego „Grzymały”, a także przedłużyła istniejącą ścieżkę rowerową – tak, aby połączyła nowy gmach dworca kolejowego Warszawa Zachodnia z centrum Warszawy.

– Wszelkie działania postępują zgodnie z założonym harmonogramem. Po niespełna 16 miesiącach od rozpoczęcia budowy ukończyliśmy konstrukcję pierwszego budynku i już niebawem West Station I będzie mogło powitać pierwszych najemców. Jestem przekonany, że realizacja II etapu pójdzie równie sprawnie – mówi Stanislav Frnka, prezes zarządu HB Reavis Poland. – Zamysłem, który przyświecał nam od początku prac nad West Station było stworzenie unikalnego kompleksu wpisującego się w tkankę miejską i oferującego w jednym miejscu nowoczesny dworzec kolejowy, wysokiej klasy powierzchnię biurową, punkty usługowo-handlowe, a także ogólnodostępną przestrzeń publiczną, gdzie można zjeść, napić się kawy, czy po prostu odpocząć na świeżym powietrzu - dodaje.

– Inwestycja przy Warszawie Zachodniej nie tylko ożywiła ten teren, ale także znacząco zwiększyła komfort korzystających ze stacji podróżnych. Zyskali oni nowy dworzec, dzięki czemu obsługa pasażerska realizowana jest obecnie zarówno od strony ulicy Tunelowej, jak i Al. Jerozolimskich. Ułatwiono w ten sposób dostęp do stacji kolejowej i poprawiono jej skomunikowanie z innymi środkami transportu – mówi Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu PKP.

West Station jest czwartym kompleksem biurowym realizowanym przez HB Reavis w Warszawie. Do tej pory deweloper dostarczył na stołeczny rynek prawie 155 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni biurowej zlokalizowanej w ramach trzech inwestycji: Konstruktorska Business Center, Postępu 14 i Gdański Business Center (budynki A, B i C).

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY