REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Najnowsze trendy w identyfikacji wizualnej

  • Autor: propertydesign.pl
  • 18 kwi 2014 16:03
 Najnowsze trendy w identyfikacji wizualnej
fot. Aleksandra Sosnowska, prezes zarządu CPI Studio

Identyfikacja wizualna w projekcie wnętrz służy do budowania przewagi rynkowej. Jakie są najnowsze trendy? - Trendem, który coraz mocniej istnieje w świadomości jest CSR brandingowy - mówi Aleksandra Sosnowska, prezes zarządu architektoniczno - brandingowego CPI Studio.

REKLAMA

Myśląc o marce, najczęściej identyfikujemy ją ze znakiem firmy. Ale marka to dużo więcej niż znak. - Marka to zespół skojarzeń z firmą, wyrażenie graficzne jej cech unikalnych, skojarzeń które są tylko do niej przypisane - podkreśla Aleksandra Sosnowska, prezes zarządu architektoniczno - brandingowego CPI Studio.

Od wielu lat inwestorzy i projektanci wnętrz świadomie używają narzędzia jakim jest identyfikacja wizualna do budowania przewagi rynkowej. Najnowszym trendem w identyfikacji wizualnej jest CSR brandingowy. - Jego istotą jest minimalizowane efektów środowiskowych związanych z cyklem życia marki oraz odpowiedzialnością firm za strumienie odpadów powstające w wyniku procesów rebrandingowych oraz refreshingowych. W praktyce, trend ten wymaga od zespołu pracującego nad re-aranżacją wnętrza, świadomego doboru materiałów, z których są wytwarzane nośniki wizualne, tak aby zmniejszyć ilość odpadów przy rebrandingu sieci - wyjaśnia.

Ten trend wymaga od strony projektantów dużo większej wiedzy technologicznej, a ze strony prowadzącego projekt - świadomości wpływu wymienianych nośników na środowisko naturalne.

Czy przyszłością będą re-brandingowe projekty wnętrz w pełni oparte na recyklingu? - Ścieżka „odpowiedzialnego zarządzania marką” jest nieunikniona, w dobie dbania o środowisko naturalne - podkreśla.

Aleksadra Sosnowska widzi przyszłe projekty, w których klient będzie chciał się wyróżnić na rynku, nie tylko poprzez odświeżony wygląd swojej sieci, ale będzie chciał komunikować, że przeprowadził cały proces w oparciu o „świadomą odpowiedzialność biznesu” poprzez dbanie o środowisko naturalne. - Marzy nam się przygotowanie projektu, który użyłby tych samych nośników identyfikacji wizualnej, ale nadał im nowy wyraz graficzny. Projekt, który re-aranżowałby wnętrze placówki, ale używając odświeżonych mebli i nośników POS. Tak, aby nadać nowy wyraz wizualny dotychczasowym obiektom kształtującym wnętrze - zaznacza.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY