REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Konkurs PRIME PROPERTY PRIZE 2016 - poznaj nominowanych w 10 kategoriach i wybierz swoich faworytów. Głosowanie trwa do 20 września. Zobacz więcej!

Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem

  • Autor: propertydesign.pl (Arkadiusz Kaczanowski)
  • 15 lut 2016 10:51
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
4 Design Days: Wyzwania młodego architekta
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem

Sala wypełniona po brzegi, ani jednego wolnego miejsca, do tego przyjacielska, luźna atmosfera i garść anegdot oraz osobistych historii - tak w skrócie wyglądało spotkanie “Wyzwania młodego architekta” podczas drugiego dnia 4 Design Days (12 lutego) w Katowicach.

REKLAMA

Do dyskusji zaproszono grono młodych twórców, którzy są jeszcze na początkowym etapie swojej kariery. Choć większość z nich ma już na swoim koncie sukcesy i realizacje, które okrzyknięto najciekawszymi obiektami ostatnich lat w polskiej architekturze. Wspólnie rozmawiali o ich ścieżce zawodowej, planach, o wyzwaniach początku kariery, czy poziomie rozmowy o architekturze w Polsce.

Moderatorami dyskusji byli Marcin Szczelina (architecturesnob.pl) oraz Agata Twardoch (Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej).

Na początku goście opowiadali o swoich doświadczeniach i okresie nauki - próbowali ocenić, na ile uczelnia pomaga w zostaniu dobrym architektem. Większość zgodnie przyznawała, że już na etapie studiów trzeba wychodzić poza program uczelni, próbować swoich sił w nowych przedsięwzięciach, konkursach. Zdobywać doświadczenia i obycie na rynku. - Najtrudniejszym etapem jest nauczenie się bycia biznesmenem. Na samym początku niezmiernie ważne jest wsparcie i pomoc mentora - przyznawała Liliana Krzycka.

Architektura w ocenie dyskutantów jest wciąż tematem elitarnym, który porusza i interesuje wąskie grono odbiorców. Stąd istotne jest by jak najczęściej rozmawiać o niej, by była obecna w mediach.

- Czy przypadkiem nie jest tak, że zbyt często rozmawiamy o architekturze tylko w swoim gronie? Musimy być rozumiani przez naszych odbiorców, więc nie czyńmy naszej dyskusji zbyt elitarną - podkreślał Tomasz Konior.

- Dlatego nie możemy unikać mediów, musimy ludziom o architekturze opowiadać, pokazywać im, jak jest ważna. W końcu otacza nas wszędzie wokół - dodawał Robert Konieczny.

- Jeśli architekt zyska status celebryty, a w Polsce jeszcze gwiazd-architektów jak na Zachodzie nie mamy, to pomoże nam przyciągnąć uwagę zwykłych ludzi - uważa Maciej Jakub Zawadzki. - Stąd też potrzeba imprez i wydarzeń poświęconych architekturze, takich jak 4 Design Days, które pozwalają zwykłym odbiorcom spotkać się z twórcami i dobrą architekturą. Poznać, zrozumieć ją. I przede wszystkim oswoić - dodał.

Próbowano też ocenić, na ile udział i wygrane w konkursach pomagają w rozwoju kariery. Większość z uczestników rozmowy ma za sobą tryumfy w różnych prestiżowych konkursach. W ich ocenie jednak wielkiego przełożenia na sukces rynkowy to nie ma. - Nie spodziewałem się, by wygrane w konkursach w jakikolwiek sposób pomogły mi zdobyć nowych klientów i tak też się stało. Na pewno wzrosło zaufanie tych ludzi, z którymi już pracowałem. No i rodzice w końcu zrozumieli, że coś naprawdę robię - żartował Radosław Fikus.

W debacie wzięli udział Radosław Fikus (Dyrda Fiskus Architekci), Tomasz Konior (Konior Studio), Robert Konieczny (KWK Promes), Maciej Jakub Zawadzki (KAMJZ), Bartłomiej Nawrocki (SARP Katowice), Liliana Krzycka (Menthol Architects) oraz Hugon Kowalski (UGO Architecture).



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY