REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem

  • Autor: propertydesign.pl (Arkadiusz Kaczanowski)
  • 15 lut 2016 10:51
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
4 Design Days: Wyzwania młodego architekta
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem
Najtrudniej nauczyć się bycia biznesmenem

Sala wypełniona po brzegi, ani jednego wolnego miejsca, do tego przyjacielska, luźna atmosfera i garść anegdot oraz osobistych historii - tak w skrócie wyglądało spotkanie “Wyzwania młodego architekta” podczas drugiego dnia 4 Design Days (12 lutego) w Katowicach.

REKLAMA

Do dyskusji zaproszono grono młodych twórców, którzy są jeszcze na początkowym etapie swojej kariery. Choć większość z nich ma już na swoim koncie sukcesy i realizacje, które okrzyknięto najciekawszymi obiektami ostatnich lat w polskiej architekturze. Wspólnie rozmawiali o ich ścieżce zawodowej, planach, o wyzwaniach początku kariery, czy poziomie rozmowy o architekturze w Polsce.

Moderatorami dyskusji byli Marcin Szczelina (architecturesnob.pl) oraz Agata Twardoch (Katedra Urbanistyki i Planowania Przestrzennego Wydziału Architektury Politechniki Śląskiej).

Na początku goście opowiadali o swoich doświadczeniach i okresie nauki - próbowali ocenić, na ile uczelnia pomaga w zostaniu dobrym architektem. Większość zgodnie przyznawała, że już na etapie studiów trzeba wychodzić poza program uczelni, próbować swoich sił w nowych przedsięwzięciach, konkursach. Zdobywać doświadczenia i obycie na rynku. - Najtrudniejszym etapem jest nauczenie się bycia biznesmenem. Na samym początku niezmiernie ważne jest wsparcie i pomoc mentora - przyznawała Liliana Krzycka.

Architektura w ocenie dyskutantów jest wciąż tematem elitarnym, który porusza i interesuje wąskie grono odbiorców. Stąd istotne jest by jak najczęściej rozmawiać o niej, by była obecna w mediach.

- Czy przypadkiem nie jest tak, że zbyt często rozmawiamy o architekturze tylko w swoim gronie? Musimy być rozumiani przez naszych odbiorców, więc nie czyńmy naszej dyskusji zbyt elitarną - podkreślał Tomasz Konior.

- Dlatego nie możemy unikać mediów, musimy ludziom o architekturze opowiadać, pokazywać im, jak jest ważna. W końcu otacza nas wszędzie wokół - dodawał Robert Konieczny.

- Jeśli architekt zyska status celebryty, a w Polsce jeszcze gwiazd-architektów jak na Zachodzie nie mamy, to pomoże nam przyciągnąć uwagę zwykłych ludzi - uważa Maciej Jakub Zawadzki. - Stąd też potrzeba imprez i wydarzeń poświęconych architekturze, takich jak 4 Design Days, które pozwalają zwykłym odbiorcom spotkać się z twórcami i dobrą architekturą. Poznać, zrozumieć ją. I przede wszystkim oswoić - dodał.

Próbowano też ocenić, na ile udział i wygrane w konkursach pomagają w rozwoju kariery. Większość z uczestników rozmowy ma za sobą tryumfy w różnych prestiżowych konkursach. W ich ocenie jednak wielkiego przełożenia na sukces rynkowy to nie ma. - Nie spodziewałem się, by wygrane w konkursach w jakikolwiek sposób pomogły mi zdobyć nowych klientów i tak też się stało. Na pewno wzrosło zaufanie tych ludzi, z którymi już pracowałem. No i rodzice w końcu zrozumieli, że coś naprawdę robię - żartował Radosław Fikus.

W debacie wzięli udział Radosław Fikus (Dyrda Fiskus Architekci), Tomasz Konior (Konior Studio), Robert Konieczny (KWK Promes), Maciej Jakub Zawadzki (KAMJZ), Bartłomiej Nawrocki (SARP Katowice), Liliana Krzycka (Menthol Architects) oraz Hugon Kowalski (UGO Architecture).

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.