REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Neony wracają do miejskiego krajobrazu Warszawy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 lip 2017 10:29
Neony wracają do miejskiego krajobrazu Warszawy
fot. mat. prasowe

Po okresie zapomnienia neony przeżywają obecnie renesans swojej popularności. Ten kiedyś nieodzowny element miejskiego krajobrazu znów staje się jego integralną częścią. Dzieje się tak głównie dzięki pasjonatom, którzy odrestaurowują stare neony. Co ciekawe, również firmy zaczynają zauważać potencjał estetyczny tego nośnika.

REKLAMA

Neon to popularna nazwa dla lamp wyładowczych. Opracowane zostały one w roku 1910 roku przez Georges’a Clauda. Swoje zastosowanie znalazły w reklamie zewnętrznej. Szczyt popularności w Polsce neon zdobył na przełomie lat 60 i 80-tych. Świadectwem takiego stanu rzeczy mogą być np. polskie firmy z tamtego okresu. Warszawskie ulice zarejestrowane okiem kamery, rozświetlone są neonami zamieszczonymi co kilka kroków nad różnego rodzaju sklepami i punktami usługowymi.

Kryzys gospodarczy w latach 80-tych zapoczątkował stopniową utratę popularności neonu, która skutkowała późniejszym odwrotem od tej techniki. Czas wolności gospodarczej przyniósł nowe techniki reklamy zewnętrznej - lampy wyładowcze długo nie miały okazji by powrócić do łask. Ostatnie lata to jednak renesans tego nośnika co zaowocowało powstaniem nie tylko licznych muzeów neonów, ale również jego powrotem tego nośnika na ulice miast.

Potencjał estetyczny neonu dostrzegli m.in. deweloperzy. I tak Budimex Nieruchomości zamierza zawiesić stylowy neon na swojej najnowszej inwestycji na warszawskim Żoliborzu. Za wykonanie nośnika odpowiadają specjaliści od wielu lat zajmujący się przygotowaniem neonów. Obecnie można go podziwiać patrząc na biuro sprzedaży żoliborskiej inwestycji dewelopera od strony ul. Krasińskiego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY