REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 22 paź 2018 11:24
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Linia obwodowa - fot. Budimex
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy
Nieoczekiwane znalezisko, nowe przystanki kolejowe i tory. Tak powstaje kolejowa obwodnica Warszawy

Konsorcjum Budimeksu ze Strabagiem i ZUE zakończyło dla PKP PLK modernizację linii kolejowej nr 20 w Warszawie. Wykonano m.in. 4 kilometry torów kolejowych wraz z nową nawierzchnią na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska wraz z siecią trakcyjną oraz 4 przystankami z wiatami. To część większego projektu, który zakłada zmodernizowanie linii obwodowej w stolicy na odcinkach Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska oraz Warszawa Gołąbki – Warszawa Gdańska.

REKLAMA

Realizacja tego kontraktu rozpoczęła się w lutym 2017 roku, a jego finisz przewidziano na 2019. Już teraz konsorcjum zakończyło prace budowlane i modernizacyjne na linii nr 20. Całkowita wartość tego projektu to ponad 169 mln zł.

Trasa kolejowa Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska gotowa

Zmodernizowano i przebudowano 4 przystanki kolejowe z wiatami, tzn. przystanki Koło, Warszawa Zachodnia, Wola i Młynów. Ten ostatni jest szczególnie ważny, gdyż w przyszłości będzie stanowił ważny węzeł przesiadkowy łączący kolej, tramwaje oraz Młynów – stację planowanej, kolejnej linii metra. Ponadto przebudowano 3 wiadukty kolejowe – nad ul. Obozową, nad ul. Kasprzaka i nad ul. Wolską oraz kładki nad ul. Górczewską. – Przebudowa układów torowych na szlakach i posterunkach ruchu obejmowana m.in. przebudowę głowic rozjazdowych, ukierunkowaną na wzrost prędkości wjazdów i wyjazdów. Dzięki tym zmianom pociągi będą mogły zwiększyć swoją prędkość na tym odcinku z 40 do 60 km/h, ale ostatecznie, po zakończeniu całego kontraktu, będą jechać z prędkością 80 km/h – mówi Tomasz Kaliszyk, kierownik kontraktu w Budimex S.A. Warto wspomnieć także o wyposażeniu przebudowanych stacji, do którego należy np. innowacyjne oświetlenie, liczne udogodnienia dla niepełnosprawnych (windy, ruchome schody) czy zainstalowanie systemu monitoringu CCTV oraz urządzeń łączności technologicznej (przewodowej i radiowej).

Nieoczekiwane znalezisko

Czas działań przy modernizacji został wydłużony o 6 miesięcy z powodu odkrycia podczas prac budowlanych kilkunastu bunkrów poniemieckich, zlokalizowanych wzdłuż remontowanej trasy. Obiekty z czasów II Wojny Światowej, które początkowo miały zostać zburzone, ostatecznie zostały wciągnięte do rejestru zabytków przez wojewódzkiego konserwatora zabytków. Innym czynnikiem wpływającym na termin oddana inwestycji była konieczność uzyskania dodatkowych zgód po stronie Urzędu Miasta, dotyczącej zmian organizacji ruchu samochodów pod nowymi wiaduktami. – To tylko niektóre z elementów, jakie świadczą o poziomie trudności tej inwestycji. Z zasady budowa prowadzona w centrum miasta jest skomplikowane organizacyjnie, bo przecież mimo intensywnych prac miasto musi sprawnie funkcjonować dla mieszkańców. Jesteśmy jednak konsorcjum złożonym z firm o wielkim doświadczeniu w realizacji projektów kolejowych, więc podołaliśmy temu wyzwaniu – mówi Dariusz Blocher, prezes zarządu Budimex S.A., lidera konsorcjum.

Budimex realizuje również inne kontrakty kolejowe, np. modernizację linii Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin czy modernizację trasy Katowice – Kraków, która leży na międzynarodowym korytarzu biegnącym od Niemiec, przez Polskę, po Ukrainę. Niedawno firma zakończyła także przebudowę stacji Olszamowice, w ramach której zmodernizowana została infrastruktura techniczną stacji, m.in. rozjazdy i sieć trakcyjna. Dzięki zmianom stacja została całkowicie przystosowana pod sterowanie automatyczne.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.