REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowa aranżacja biura - motywacje firmy i potrzeby pracowników

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 sty 2016 13:20
Nowa aranżacja biura - motywacje firmy i potrzeby pracowników
fot. Fotolia
Nowa aranżacja biura - motywacje firmy i potrzeby pracowników

Motywacja do zmiany biura na nowe bądź rearanżacji istniejącej przestrzeni często wiąże się z rozwojem organizacji, zmianą lokalizacji, czy budowaniem atrakcyjnego wizerunku zewnętrznego. Istotnym czynnikiem jest też oddziaływanie na jakość funkcjonowania pracowników. Aby założone cele zostały efektywnie zrealizowane niezbędne jest odpowiednie narzędzie - dobrze zaprojektowana, odpowiadająca na potrzeby organizacji przestrzeń biurowa.

REKLAMA

Istnieje kilka aspektów biznesowych motywujących do zmiany biura. Jednym z nich jest rozwój organizacji lub przeniesienie siedziby firmy. Wzrost zatrudnienia pracowników oraz zmiany organizacyjne powodują poszukiwania większej, bardziej optymalnej przestrzeni pracy. Analizy europejskiego rynku fuzji i przejęć pokazują, że czynnik ten jest coraz to bardziej powszechny, a Polska plasuje się jako jeden z bardziej aktywnych krajów pod tym względem 1.

Kolejną przyczyną dynamicznych zmian jest zwiększenie świadomości organizacji w zakresie budowania atrakcyjnego wizerunku zewnętrznego. Strategiczne podejście do pozytywnego kreowania swojej marki jako potencjalnego pracodawcy, partnera biznesowego czy dostawcy usług jest ściśle związane ze spójną i zaplanowaną komunikacją. Najbardziej dostępnym elementem tej komunikacji staje się przestrzeń biurowa będąca reprezentacyjną wizytówką firmy. Ma ona wpływ na kształtowanie pierwszego wrażenia podczas kontaktów biznesowych, jak i przyciąganie młodych, utalentowanych pracowników. Badania wskazują, że 50 proc. polskich studentów i absolwentów jest zainteresowanych opinią pracowników na temat atmosfery i warunków pracy u potencjalnego pracodawcy, a 81 proc. pracowników z sektora SSC i BPO chciałoby zobaczyć swoje stanowisko pracy lub miejsce pracy przed podpisaniem umowy.

Względy ekonomiczne i chęć podwyższenia rentowności użytkowanej przestrzeni biurowej to następny czynnik oddziałujący na decyzję o nowym biurze. Puste biurka, ogromne sale konferencyjne zajmowane zaledwie przez 2-3 osoby, tłum w stołówce i brak miejsc do poufnej rozmowy telefonicznej – to jedne z wielu przejawów nieefektywnego wykorzystania powierzchni biurowej, jakie konsultanci badań miejsc pracy z Grupy Nowy Styl zaobserwowali podczas realizacji projektów badawczych dla swoich klientów. Analizy Grupy Nowy Styl oraz badania zewnętrzne wskazują, że poziom zajętości biurek wynosi średnio 50-60 proc. Oznacza to, że przez ponad 40 proc. czasu pracy biurka nie są zajmowane przez pracowników - stoją puste. Jest to kluczowa informacja z uwagi na fakt, że każdy mkw. niewykorzystanej przestrzeni to zbędne koszty dla organizacji.

Poprawa jakości funkcjonowania pracowników się opłaca

Równie istotnym elementem decydującym o zmianie, często pojawiającym się równolegle do biznesowych motywatorów, jest  chęć oddziaływania  na jakość pracy i zaangażowanie osób zatrudnionych. Często miękkie aspekty funkcjonowania pracowników są niedoceniane w obliczu twardych danych dotyczących zysków organizacji. Niemniej jednak poprawa czynników takich jak komunikacja, zaangażowanie, komfort pracy czy satysfakcja jest niezbędna w procesie efektywnego wykonywania pracy, a w dłuższej perspektywie przynosi także finansowe korzyści dla przedsiębiorstwa. Badania wskazują, że firmy posiadające pracowników o wysokim zaangażowaniu wykazują wyższe przychody operacyjne o 19,2 proc., podczas gdy organizacje, gdzie pracownicy są  nisko zaangażowani, osiągają przychody o 32,7 proc. niższe. Warto w procesie decydowania o zakresie projektu uwzględnić tego typu doniesienia, zamiast po zapoznaniu się z wyliczeniem ogólnych kosztów, rezygnować z działań oddziałujących pozytywnie na kadrę pracowniczą.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.