REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowe oblicze lubelskiej stacji PKP

  • Autor: PAP
  • 14 lut 2018 14:19
Nowe oblicze lubelskiej stacji PKP
fot. unsplash

Modernizację peronów, przejścia podziemnego, torów i innej infrastruktury obejmuje przebudowa stacji PKP Lublin - to część projektu unowocześnienia linii Lublin-Warszawa. W efekcie skrócony ma zostać czas przejazdu na tej linii.

REKLAMA

- Prace na dworcu w Lublinie i na trasie nr 7 postępują zgodnie z harmonogramem. W niedalekiej przyszłości ta linia umożliwi przejazd w 90 minut z Lublina do Warszawy - powiedział w środę wojewoda lubelski Przemysław Czarnek podczas briefingu na lubelskiej stacji kolejowej.

Wartość projektu prowadzonego przez PKP PLK wynosi ponad 3,4 mld zł, a dofinasowanie unijne w ramkach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko - 2,9 mld zł.

Na lubelskim dworcu powstał dodatkowy, tymczasowy peron, przy którym będą zatrzymywały się pociągi przewożące pasażerów na trasach lokalnych oraz w kierunku Chełma i Zamościa. Umożliwi to prace w innych częściach stacji, która na czas remontu nie została wyłączona z ruchu. Tymczasowy peron będzie wykorzystywany do początku przyszłego roku - poinformował dyrektor projektu modernizacji linii Lublin-Warszawa Wiesław Ogłoblin z PKP PLK.

W tym czasie przebudowane będą kolejno trzy stałe perony na lubelskiej stacji. Peron nr 3 już został zdemontowany, rozpoczęto też roboty na peronie nr 2. Wkrótce rozpocznie się kolejna faza przebudowy przejścia podziemnego. To spowodowało konieczność zmiany organizacji poruszania się po dworcu dla pasażerów.

Efektem modernizacji będą nowe perony, z windami z przejścia podziemnego, wyposażone w nowe wiaty. Cała infrastruktura kolejowa będzie unowocześniona - tory, urządzenia sterowania ruchem i sieć trakcyjna. Powstanie nowe lokalne centrum sterowania ruchem. Prace na lubelskim dworcu zakończyć się mają w przyszłym roku.

W związku z remontem linii kolejowej do Warszawy, w Lublinie rozpoczęła się rozbiórka wiaduktu nad ul. Diamentową, gdzie będzie zbudowany nowy. Trwa przebudowa innego wiaduktu, nad ul. Nadbystrzycką.

Na linii do Dęblina tory zostały rozebrane, będzie tam prowadzona stabilizacja podłoża. Budowane są nastawnie w Puławach, Nałęczowie i Klementowicach. Rozebrany został most na Wieprzu, gdzie wzmacniane są podpory. Na stacji w Dęblinie rozpoczyna się budowa przejścia podziemnego. Od Dęblina do Pilawy trwają roboty przy obiektach inżynieryjnych. Rozbierane są stare urządzenia sterowania ruchem na stacjach Garwolin, Ruda Tulubska, Łaskarzew Towarowy, Sobolew, Życzyn.

Do grudnia tego roku mają zakończyć się prace na odcinku Lublin-Pilawa i wrócą na nią pociągi, które teraz jeżdżą objazdem przez Lubartów. W grudniu zamknięty zostanie odcinek Pilawa-Otwock, który będzie przebudowany i powstanie tam nowy tor.

Po zakończeniu modernizacji całej linii, co ma nastąpić w 2022 r. podróż najszybszym pociągiem z Lublina do Warszawy ma trwać 90 minut. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY