REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 paź 2015 12:34
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+ Shopfitting
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku

Architekt Anna Buczak zaczęła współpracę z ARS Retail od projektów sklepów bezcłowych na terminalach lotniczych. Obecnie prowadzi projekty związane z branżami odzieżowymi, restauracjami – dla wielu branż projektuje i wprowadza nowe koncepty aranżacji wnętrz. W wywiadzie dla Propertydesign.pl opowiada, jak wyglądają realia tej branży.

REKLAMA

Jakie projekty aktualnie prowadzisz w ARS?

Anna Buczak: Koordynuję prace architektów w ARS Retail w projektach m.in. dla marki Swarovski. Z tym klientem współpracujemy od przeszło 3 lat, kiedy to wykonaliśmy dla tej marki pierwszy zagraniczny projekt salonu – w Pradze czeskiej.

Zgłaszają się do nas firmy, które dopiero wchodzą na polski rynek i poszukują optymalnych z ich puntu widzenia lokalizacji. Naszą silną stroną jest umiejętność współpracy z centrami handlowymi. Wiele sklepów w centrach jest zaprojektowanych i zbudowanych właśnie przez ARS, dzięki czemu właściciele i zarządcy centrów handlowych polecają nas kolejnym markom. Tym kanałem trafiają do naszej pracowni nowe, nieznane jeszcze w Polsce marki. Ostatnio sporo pracy wykonaliśmy dla kilku firm z Wielkiej Brytanii. Nadal współpracujemy z marką Clarks.

Tylko w ten sposób znajdujecie klientów?

AB: Istotną część kontraktów zawdzięczamy rekomendacjom, również od architektów i techników z którymi współpracujemy przy rożnych projektach. Shopfitting to w Polsce stosunkowo młoda branża, ale za granicą, gdzie rynek jest dojrzały, istotną rolę odgrywa ponad 12-letnie doświadczenie w realizacjach na terenie całej Europy. Jesteśmy jedną z niewielu firm, która może pochwalić się projektami w tak wielu europejskich lokalizacjach.

Jeszcze przed wakacjami zaczęliśmy współpracę z Nespresso. Początkowo ograniczała się ona do doradztwa projektowego. Dopiero teraz nadszedł etap projektowania i zarządzania projektem – nie będziemy projektować bezpośrednio i wykonywać projektu, a koordynować prace projektowe w imieniu Nespresso. To pokazuje stopień zaufania zleceniodawcy.

A czy pracujecie też dla polskich marek?

AB: Zdarza nam się pracować dla rodzimych marek, ale nie są to liczne projekty. Skupiamy się na rynkach zagranicznych. Tego typu współpraca często zaczyna się od projektu lokalu w Polsce, a dopiero później, po zdaniu egzaminu – nasi partnerzy angażują ARS do współpracy przy projektach zagranicznych. Tak było z marką Clarks. Najpierw wykonaliśmy dla nich sklep w Annopolu, a dziś pracujemy dla tego klienta w Niemczech.

Jak myślisz, dlaczego zgłaszają się głównie zagraniczni inwestorzy? Czy polscy nie doceniają dobrej aranżacji sklepu?

AB: Powoli zaczynają ją doceniać i zaczynają rozumieć, że lokalizacja sklepu, projekt architektoniczny, jakość wykonania, różne rodzaje marketingu, trening personelu i wiele wiele więcej to sieć naczyń połączonych. Nie da się tych kwestii rozdzielić. Co cieszy, coraz częściej spotykamy się z zapytaniami o zaprojektowanie konceptu sklepu od polskich marek.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY