REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 paź 2015 12:34
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Anna Buczak, Head of Architects, ARS Retail+ Shopfitting
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku
Nowoczesne technologie i moda na bycie eko - to trendy XXI wieku

Architekt Anna Buczak zaczęła współpracę z ARS Retail od projektów sklepów bezcłowych na terminalach lotniczych. Obecnie prowadzi projekty związane z branżami odzieżowymi, restauracjami – dla wielu branż projektuje i wprowadza nowe koncepty aranżacji wnętrz. W wywiadzie dla Propertydesign.pl opowiada, jak wyglądają realia tej branży.

REKLAMA

Jakie projekty aktualnie prowadzisz w ARS?

Anna Buczak: Koordynuję prace architektów w ARS Retail w projektach m.in. dla marki Swarovski. Z tym klientem współpracujemy od przeszło 3 lat, kiedy to wykonaliśmy dla tej marki pierwszy zagraniczny projekt salonu – w Pradze czeskiej.

Zgłaszają się do nas firmy, które dopiero wchodzą na polski rynek i poszukują optymalnych z ich puntu widzenia lokalizacji. Naszą silną stroną jest umiejętność współpracy z centrami handlowymi. Wiele sklepów w centrach jest zaprojektowanych i zbudowanych właśnie przez ARS, dzięki czemu właściciele i zarządcy centrów handlowych polecają nas kolejnym markom. Tym kanałem trafiają do naszej pracowni nowe, nieznane jeszcze w Polsce marki. Ostatnio sporo pracy wykonaliśmy dla kilku firm z Wielkiej Brytanii. Nadal współpracujemy z marką Clarks.

Tylko w ten sposób znajdujecie klientów?

AB: Istotną część kontraktów zawdzięczamy rekomendacjom, również od architektów i techników z którymi współpracujemy przy rożnych projektach. Shopfitting to w Polsce stosunkowo młoda branża, ale za granicą, gdzie rynek jest dojrzały, istotną rolę odgrywa ponad 12-letnie doświadczenie w realizacjach na terenie całej Europy. Jesteśmy jedną z niewielu firm, która może pochwalić się projektami w tak wielu europejskich lokalizacjach.

Jeszcze przed wakacjami zaczęliśmy współpracę z Nespresso. Początkowo ograniczała się ona do doradztwa projektowego. Dopiero teraz nadszedł etap projektowania i zarządzania projektem – nie będziemy projektować bezpośrednio i wykonywać projektu, a koordynować prace projektowe w imieniu Nespresso. To pokazuje stopień zaufania zleceniodawcy.

A czy pracujecie też dla polskich marek?

AB: Zdarza nam się pracować dla rodzimych marek, ale nie są to liczne projekty. Skupiamy się na rynkach zagranicznych. Tego typu współpraca często zaczyna się od projektu lokalu w Polsce, a dopiero później, po zdaniu egzaminu – nasi partnerzy angażują ARS do współpracy przy projektach zagranicznych. Tak było z marką Clarks. Najpierw wykonaliśmy dla nich sklep w Annopolu, a dziś pracujemy dla tego klienta w Niemczech.

Jak myślisz, dlaczego zgłaszają się głównie zagraniczni inwestorzy? Czy polscy nie doceniają dobrej aranżacji sklepu?

AB: Powoli zaczynają ją doceniać i zaczynają rozumieć, że lokalizacja sklepu, projekt architektoniczny, jakość wykonania, różne rodzaje marketingu, trening personelu i wiele wiele więcej to sieć naczyń połączonych. Nie da się tych kwestii rozdzielić. Co cieszy, coraz częściej spotykamy się z zapytaniami o zaprojektowanie konceptu sklepu od polskich marek.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.