REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowoczesny handel na Wzgórzu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 10 mar 2014 15:34
Nowoczesny handel na Wzgórzu
Galeria Riviera
Nowoczesny handel na Wzgórzu
Nowoczesny handel na Wzgórzu
Nowoczesny handel na Wzgórzu
Nowoczesny handel na Wzgórzu
Nowoczesny handel na Wzgórzu
Nowoczesny handel na Wzgórzu

Realizacja gdyńskiej Riviery była ogromnym wyzwaniem dla jej architektów i dewelopera. Unikalna lokalizacja – na zielonym wzgórzu i jednocześnie przy głównej arterii łączącej trójmiasto – predestynowała do stworzenia projektu będącego nową wizytówką miasta. Czy się udało?

REKLAMA

Centrum Handlowe Riviera, zlokalizowane u podnóża Wzgórza św. Maksymiliana w Gdyni, zostało otwarte 25 października 2013 roku. Jego historia jest równie nietypowa jak architektura.
Riviera to efekt rozbudowy Centrum Handlowego Wzgórze – obiektu o powierzchni 21 tys. mkw., które zainaugurowało działalność w maju 2001 r. Na początku inwestycja miała być mniejsza od obecnego kompleksu, choć charakterystyczne cechy nadające głównej, wschodniej elewacji organiczny charakter pozostały niezmienne.

Po tym jak w 2009 roku inwestycję przejęła do realizacji firma Mayland Real Estate, zlecono przygotowanie kolejnego projektu. Deweloper postanowił jeszcze bardziej rozbudować obiekt przy jednoczesnym podkreśleniu jego związku z unikalnym krajobrazem i nadać całości przyjazny dla mieszkańców charakter.

Architektem projektu pozostała francuska firma Valode & Pistre architectes, autor pierwotnej koncepcji, tym razem współpracująca z warszawskim biurem Michalewicz + Tański.
Po konsultacjach z władzami miasta powstała koncepcja zielonych fasad i „parkowego” przedpola ze spacerowymi alejami i ścieżką rowerową.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu końcowego – mówi Piotr Michalewicz z pracowni Michalewicz + Tański, która przygotowywała projekt budowlany, przetargowy i nadzorowała realizację. – Całość, pomimo skali, nie przytłacza, nie jest odhumanizowana i sterylna. Wnętrza pasaży handlowych z pewnością wyróżniają się na tle innych centrów handlowych ze względu niebanalną geometrię, przywodzącą na myśl kręte uliczki małego miasta – dodaje Piotr Michalewicz.

Nadmorski klimat
Projekt aranżacji pasaży, do którego inwestor przykładał olbrzymią wagę, powstawał we współpracy z - Lilą Csillag – dyrektor działu concept&design Mayland RE i działem architektów. Zakładał stworzenie przestrzeni kojarzącej się zarówno z naturą jak i klimatem nadmorskich kurortów, dającej poczucie ciepła, klasy i komfortu.

- Drewno i materiały drewnopodobne, stonowana kolorystyka, miękkie meble, przestrzenie zabaw dla dzieci i pieczołowicie dobrane, zróżnicowane elementy oświetlenia tworzą unikalną całość. W ciągu dnia światło dociera do niemal wszystkich części pasaży dzięki długim świetlikom i eliptycznym otwarciom w stropach – mówi Lila Csillag. Jak dodaje, budynek został połączony pasażami w całkowicie bezkolizyjny sposób z istniejącą częścią – przez cały czas budowy funkcjonowała ona bez większych zakłóceń. - Renowacja wnętrz prowadzona etapami sprawiła, że goście mogą mieć poczucie harmonii i ciągłości przechodząc z jednej części do drugiej – tłumaczy Lila Csillag.

Aranżacja układu funkcjonalnego budynku wychodzi naprzeciw klientowi Riviery również poprzez zaplanowanie głównego wejścia, które zostało zlokalizowane tam, gdzie mają najbliżej klienci idący pieszo od strony miasta i stacji trójmiejskiej kolejki SKM. W tym miejscu fasada jest całkowicie przeszklona, a miejsce akcentuje „zwieszony” nad placem fragment elewacji.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.