REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowoczesny retail to miastotwórczy retail

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 20 sie 2018 12:17
Nowoczesny retail to miastotwórczy retail
Implant, fot. mat. pras.
Nowoczesny retail to miastotwórczy retail

Rynek retailowo-gastronomiczny od kilku lat ulega dynamicznym zmianom, a wyzwania, którym musi sprostać, wynikają nie tylko z coraz silniejszego rozwoju e-commerce w Polsce. W Warszawie i innych miastach kraju powstają kolejne miejsca, które w znaczący sposób różnią się od galerii handlowych, a pełniąc różnorodne funkcje, mają jednocześnie ogromny wkład w budowanie tzw. tkanki miejskiej. O tym trendzie opowiada Łukasz Koziński, jeden z twórców Implant Warsaw.

REKLAMA

Od kilku lat zarządcy galerii handlowych czy sieci handlowych przekonują się, że coraz większa dostępność i popularność sklepów typu e-commerce sprawia, że przyciągniecie klientów do sklepów stacjonarnych staje się znacznie trudniejsze. Jednak, jak wskazuje Łukasz Koziński, współtwórca inwestycji Implant, to nie jedyne wyzwania, przed którymi staje obecnie rynek retailowy.

- Dla konsumentów miejsca, w których mogą po prostu zrobić zakupy lub zjeść, nie są już atrakcyjne, a oprócz innowacyjnej oferty handlowo – usługowej zaczyna liczyć się dla nich również coś, co możemy śmiało nazwać DNA danego miejsca - mówi Koziński.

Co zatem składa się na to DNA?

Lokalność i autentyczność

Lokalność to jeden z najważniejszych trendów rządzących obecnie rynkiem retail, który przejawia się na wielu różnych płaszczyznach.

-  Mam wrażenie, że wszyscy mają już dość zunifikowanych przestrzeni, właściwych np. galeriom handlowym. Popularność miejsc takich jak np. Hala Koszyki wynika nie tylko z szerokiej oferty gastronomicznej czy rozrywkowej, ale również z tego, że stanowią one nową propozycję, która jest silnie związana z charakterem miejsca, w którym powstaje. My idziemy jeszcze dalej. Od samego początku w projekcie Implant kluczowe było dla nas to, by nasz obiekt przywracał tkankę miejską tam, skąd została ona usunięta. Dlatego też zdecydowaliśmy się na budowę przy Chmielnej 75, dopełniając z jednej strony ten kwartał miasta, a z drugiej uzupełniając o miejsce, które będzie po prostu dla ludzi.” – mówi Koziński – „Równie istotne było dla nas zaangażowanie lokalnej społeczności. Wola to obecnie szybko rozwijająca się dzielnica… I bardzo łatwo zapomnieć, że tworzą ją nie tylko młodzi ludzie, którzy dnie spędzają za korporacyjnymi biurkami, a wieczorami chodzą nad Wisłę. W naszym uznaniu lokalność to przede wszystkim oddanie miejsca społeczności, stworzenie jej ram na rozwijanie oddolnych inicjatyw, czy taki dobór atrakcji, który nie pominie np. seniorów czy młodych rodziców – dodaje.

Tymczasowość… gwarancją aktualności!

Pop-up stores, czyli przestrzenie handlowe o charakterze tymczasowym, to obecnie bardzo silny trend, powszechny już w krajach zachodniej Europy, który również w Polsce staje się coraz powszechniejszy. Tymczasowe konstrukcje to nie tylko sposób na zredukowanie kosztów inwestycji. Mają one również ogromny potencjał dla samych najemców:

- W naszym przypadku cały Implant będzie stanowił gigantyczny pop-up. Stworzony z upcycklingowanych kontenerów, będzie konstrukcją czasową, która zagości na kilka lat na warszawskiej Woli, by później przenieść się w inne miejsce. Gdzie? Tego jeszcze nie wiemy – tam, gdzie akurat będzie potrzebna! Na poziomie poszczególnych przestrzeni usługowych w IMPLANCIE będziemy mogli wszystkim zaoferować zindywidualizowane i dostosowane do potrzeb warunki najmu, zachowując dużą elastyczność pod względem powierzchni czy okresu umowy. W ten sposób pop upy stają się remedium na monopolizację rynku przez duże koncerny. Mniejsi najemcy – rzemieślnicy, młodzi projektanci i twórcy czy debiutanci na rynku gastronomicznym mogą pozwolić sobie na wynajem przestrzeni, nie obawiając się zawrotnego czynszu czy tego, że ich biznes niezupełnie wypali… A oni zostaną z kulą u nogi w postaci umowy. A co daje to gościom? Przede wszystkim dostępność nowych konceptów i trendów! - mówi Koziński.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.