REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Nowy mural we Wrocławiu - budzi skrajne emocje

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 sie 2017 11:34
Nowy mural we Wrocławiu - budzi skrajne emocje
fot. mat. prasowe

We Wrocławiu na skrzyżowaniu ulic Ruskiej i Kazimierza Wielkiego powstał nowy mural. Zaniedbana ściana w samym sercu miasta w końcu odżyła i przestała straszyć. Mural wzbudził jednak wiele kontrowersji.

REKLAMA

Dzieło ma wymiar nie tylko artystyczny, to przede wszystkim element nowej kampanii pn. Grow up. Mural wzbudził jednak wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród aktywistów, dbających o estetykę miasta. Jej inicjatorom zarzucają m.in. ulokowanie wielkoformatowej reklamy w centrum miasta, choć w rzeczywistości nie pojawił i nie pojawi się tam ani kawałek samochodu.

- W ubiegły piątek rozpoczęliśmy malowanie muralu na skrzyżowaniu ulic Ruskiej i Kazimierza Wielkiego. Mural jest elementem dużej kampanii Mercedes-Benz pn. „Grow up”. My jako diler chcieliśmy ją zakomunikować lokalnie, podjęliśmy to wyzwanie ze wszystkimi jego konsekwencjami – opowiada Tomasz Ostaszewski , kierownik działu marketingu Grupy Wróbel, zapytany o zarzuty jakie padają w stronę akcji. Generalnie kampania mocno odbiega od komercji i ma pokazać, że nie ma jednej, poprawnej definicji dorosłości i każdy z nas ma prawo mieć własną. Auta odgrywają tutaj sprawę drugo lub nawet trzeciorzędną. Mimo to aktywiści zarzucają spółce reklamę, choć na muralu nie pojawił się nawet kawałek samochodu. - Na ścianie nie ma i nie będzie żadnego z naszych produktów. Posiadamy też wszystkie niezbędne zgody od urzędu miasta – zapewnia Tomasz Ostaszewski. Przeciwnicy nie biorą pod uwagę tego, ze obok biznesu, firmy mogą prowadzić też działalność nieukierunkowaną na zysk.

Murale, który intryguje

- Chcieliśmy zaintrygować i wzbudzić dyskusję, ale bardziej na temat tego czym według młodych ludzi jest dorosłość, a nie czy jest to reklama czy nie – kontynuuje Tomasz Ostaszewski. – Gdy już ustaliliśmy, że nie jest, teraz chcielibyśmy wyjaśnić o co chodzi.

Prace nad muralem rozpoczęły się, gdy w mieście trwał MFF T-mobile Nowe Horyzonty, którego partnerem jest diler. Tegoroczne hasło Festiwalu - „Kino, które budzi” - dobrze korespondowało z kampanią „Grow up”. Kolejna sprawa to miejsce, czyli wspomniane skrzyżowanie ulic Ruskiej i Kazimierza Wielkiego - to zderzenie różnych światów, z jednej strony korporacje i praca po godzinach, żeby zarobić na życie, rodzinę, samochód i dobre wakacje. Z drugiej Pasaż Niepolda - zagłębie rozrywki i totalnego resetu. I nagle pośrodku tego wszystkiego pojawił się komunikat: Wrocław it’s time to grow up. To było pierwsze hasło, a każdego następnego dnia pojawiały się kolejne. Na pierwszy rzut oka są one bardzo dosłowne i mają wręcz formę nakazów, ale kampania ma pokazać, że każdy może mieć własną definicję „dorosłości”.

– Twórcy spróbowali zdefiniować dorosłości na nowo. Zapytali, czym dla nas jest dorosłość. Na bazie zgromadzonych odpowiedzi typu: „stosowne ubieranie się”, „znalezienie prawdziwej pracy”, „bycie odpowiedzialnym”, „bycie dobrym rodzicem”, „założenie rodziny”, zrobili prawdziwe terminologiczne i definicyjne trzęsienie ziemi, aby pokazać zupełnie inne obrazy tych wartości w dzisiejszym świecie - tłumaczy dalej Tomasz Ostaszewski. - To jest naszym zdaniem coś, nad czym warto się zastanowić i to chcieliśmy powiedzieć mieszkańcom Wrocławia.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.