Nowy showroom Kinnarps ma inspirować



Propertydesign.pl - 04-03-2015 12:40


Warszawski, nowy showroom Kinnarps jest odpowiedzią na wyzwania nowej dekady - dekady różnorodności. Autorami koncepcji aranżacji są Piotr Wełniak i Anita Chudecka.

Pod koniec 2014 warszawski showroom Kinnarps otworzył swoje podwoje w całkowicie nowej odsłonie aranżacyjnej autorstwa Piotra Wełaniaka i Anity Chudeckiej.

- Po 10 latach bardzo intensywnego użytkowania naszej ekspozycji postanowiliśmy przygotować ją na wyzwania nowej dekady, dekady różnorodności, jak nazywają ją autorzy kolejnej edycji Raportu Trendów Kinnarps, i zaprezentować naszym klientom najnowsze, najbardziej innowacyjne i najbardziej inspirujące rozwiązania w branży – mówi Beata Osiecka, Prezes Kinnarps Polska.

Głównym założeniem aranżacji przestrzeni ekspozycyjnej jest wspieranie sprzedaży. W przypadku showroomu w Warszawie skoncentrowano się na pogłębieniu koncepcji Next Office™, która stanowi naszą autorską interpretację filozofii biura opartego na aktywnościach, tzw. activity based working.

- W trakcie prezentacji i rozmów z klientami na temat rozwiązań Next Office™ zaobserwowaliśmy, że istnieje potrzeba przełożenia koncepcji na przykłady rzeczywistych rozwiązań, z którymi klient mógłby skonfrontować się w trakcie pracy nad projektem, – mówi Beata Rejkowska, Dyrektor Sprzedaży w Kinnarps Polska – dlatego też nowa aranżacja showroomu Kinnarps w Warszawie stanowi ilustrację rzeczywistego przykładu, dzięki któremu nasi klienci mogą znaleźć cenne źródło inspiracji nie tylko estetycznej, lecz także merytorycznej i naocznie przekonać się jaki wpływ na efektywność, współpracę, komunikację oraz wizerunek pracodawcy ma aranżacja wnętrza, uwzględniająca potrzeby i specyfikę pracy danej firmy czy zespołu.

Piotr Wełniak oraz Anita Chudecka autorzy nowej koncepcji aranżacji showroomu Kinnarps w Warszawie zwracają uwagę na kluczowy aspekt tego projektu – „Potrzeba elastyczności przestrzeni, która jest równie istotna dla  koncepcji Next Office™, co dla codziennego funkcjonowania każdej ekspozycji, zarówno pod względem podziału jak i funkcji, została rozwiązana za pomocą systemu przesuwnych paneli, dzięki którym można tworzyć nowe sceny dla różnorodnych aranżacji, stosownie do zmieniających się potrzeb i okoliczności.”

Na uwagę zasługuje także ciekawy model współpracy architekta z przedstawicielami inwestora, również zgodny metodologią Next Office™, bo angażujący przedstawicieli przyszłych użytkowników przestrzeni, którzy zespołowo wypracowują rozwiązania specyficznych potrzeb poszczególnych działów, mając na uwadze potrzeby całej firmy w długofalowej perspektywie. - We wspomnianej metodologii zespół inwestora wnosi istotny wkład koncepcyjny, a architekt m.in. koordynuje i ocenia pod względem spójności z generalną ideą całego projektu – mówi Piotr Wełniak i dodaje - Praca w takim trybie była arcyciekawym doświadczeniem zawodowym dla mojego zespołu.

- Kinnarps posiada swoje przedstawicielstwa na całym świecie, a nasze showroomy siłą rzeczy są najbardziej widocznym elementem naszej działalności, dlatego zależy nam, aby były nie tylko ekspozycją mebli, wspierającą sprzedaż, lecz także, aby stanowiły żywą wizytówkę misji Making life better at work oraz przykład funkcjonowania naszego modelu biznesowego. Aby inspirowały architektów, prowokowały klientów do myślenia o biurze jako narzędziu zarządzania i tworzenia tożsamości marki, aby wszystkim służyły jako miejsce spotkań i wymiany poglądów i na co dzień tętniły życiem - dodaje Aleksandra Krawisz, Marketing PR Manager Kinnarps Polska.

O historii biurowca Kinnarps przy Puławskiej 354/356 w Warszawie

W lipcu 2003 r. Kinnarps zakupił nieruchomość, składającą się z budynku biurowego o pow. 1500 mkw., który zdecydowano się zmodernizować i powiększyć o 500 mkw. Projekt rozbudowy i aranżacji wykonał zespół architektów z warszawskiej pracowni Decorum Architekci pod kierunkiem Zbigniewa Tomaszczyka i Ireny Lipiec. Obiekt został uroczyście otwarty 18.06 2014 r.

- Zależało nam na stworzeniu obiektu, który stylistycznie nawiązywałby do wzornictwa skandynawskiego, a jednocześnie prezentował rozwiązania dostosowane do polskich warunków i  tradycji - mówi Zbigniew Tomaszczyk.