REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 27 paź 2014 11:15
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej
fot. Hotel Tobaco w Łodzi projektu EC-5 Architekci
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej
O trendach w projektowaniu przestrzeni hotelowej

Holistyczne podejście do projektowania wnętrz hotelowych to coraz bardziej popularny trend w branży - twierdzi Luiza Jodłowska, architektka i właściciel pracowni EC-5 Architekci.

REKLAMA

Jak zauważa Luiza Jodłowska, architekci i designerzy coraz częściej korzystają z rozwiązań z pogranicza designu i technologii. - Takie zmiany wymuszone zostały przede wszystkim przez rozwój technologii mobilnych, jaki mogliśmy obserwować  w ostatnich latach. Te, z kolei, w dużej mierze wpływają na to, jak goście korzystają z przestrzeni hotelowej - wskazuje architektka.

Dodaje, że lobby zmienia się w wielofunkcyjną przestrzeń. - Wraz ze wzrostem liczby osób podróżujących w celach biznesowych powinno być miejscem przyjaznym zarówno do pracy, jak i relaksu. Samotna sofa i stolik kawowy to już za mało. Coraz częściej możemy znaleźć tam stanowiska do pracy, a także automat do kawy i herbaty - przekonuje.

Dodatkowo, jak podkreśla architektka, konkurencja w usługach hotelowych rośnie. Aby przyciągnąć gości, inwestorzy prześcigają się w nowych formułach i tematach przewodnich hoteli. - Jeżeli chodzi o sam wystrój, zarówno w przestrzeniach ogólnodostępnych, jak i w pokojach hotelowych zdecydowanie szuka się niestandardowych rozwiązań - zwraca uwagę.

Jednym z ostatnich trendów jest włączanie łazienki w część pokoju, czy też przenikanie się tych pomieszczeń poprzez wykorzystanie przeszklonych ścian łazienki. Luiza Jodłowska twierdzi, że dzięki takiemu z pozoru prostemu zabiegowi pokój wydaje się być bardziej przestronny i ekskluzywny.

Ostatnimi czasy diametralnie zmieniło się także podejście do restauracji hotelowej. Inwestorzy dostrzegli w tej części hotelu dodatkowy potencjał biznesowy. - Coraz częściej restauracja hotelowa staje się miejscem spotkań klientów spoza hotelu. Przykładem może być restauracja maze Gordon’a Ramsay’a będąca częścią hotelu Marriott Grosvenor Square w Londynie. Nie jest to odosobniony przypadek, przykłady można mnożyć. Z punktu widzenia architekta restauracja staje się więc szczególnym wyzwaniem twórczym - zauważa architektka.

Luiza Jodłowska wspomina, że technologie to element, którego nie może zabraknąć w nowoczesnych hotelach, szczególnie tych cztero- i pięciogwiazdkowych. - W świecie istnieją już hotele, w których za pomocą tabletu goście obsługują oświetlenie w pokoju, klimatyzację, czy multimedia, tak by dopasować wnętrze i atmosferę pokoju do swoich indywidualnych potrzeb. Urządzenie przenośne może służyć także jako klucz do drzwi - zaznacza.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.