REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Obiekty po rewitalizacji - jaki biznes dobrze czuje się w murach z duszą?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 mar 2018 10:17
Obiekty po rewitalizacji - jaki biznes dobrze czuje się w murach z duszą?
Calisia One fot. mat. prasowe
Obiekty po rewitalizacji - jaki biznes dobrze czuje się w murach z duszą?
Obiekty po rewitalizacji - jaki biznes dobrze czuje się w murach z duszą?
Obiekty po rewitalizacji - jaki biznes dobrze czuje się w murach z duszą?
Obiekty po rewitalizacji - jaki biznes dobrze czuje się w murach z duszą?
Obiekty po rewitalizacji - jaki biznes dobrze czuje się w murach z duszą?
Obiekty po rewitalizacji - jaki biznes dobrze czuje się w murach z duszą?
Obiekty po rewitalizacji - jaki biznes dobrze czuje się w murach z duszą?

W największych polskich miastach rewitalizacja jest już dobrze zauważalnym trendem deweloperskim. W Gdańsku, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi czy Warszawie deweloperzy nadają nowe życie perełkom architektury wprowadzając do nich nowe funkcjonalności.

REKLAMA

Są i tacy, którzy trend ten chcą wprowadzić także do mniejszych metropolii widząc w tym nie tylko walory biznesowe, ale także realną korzyść dla miast i ich mieszkańców.

Rewitalizacja zyskuje w Polsce na znaczeniu - dlaczego dopiero dziś?

Nikogo nie powinno dziwić, dlaczego zamknięty przez wiele lat polski rynek nieruchomości, po transformacji systemowej zachwycił się nowoczesnością płynącą z zachodu.

- Lata 90. to okres kiedy, często za sprawą zagranicznego kapitału, stawialiśmy na nowe obiekty - zupełnie inne od tego, co oglądaliśmy w urbanistyce przez kilkadziesiąt ostatnich lat. Architektura miała wówczas do odegrania także ważną rolę społeczną - szybkie przybliżenie polskich miast do standardów europejskich, nadgonienie tego, co straciliśmy żyjąc za Żelazną Kurtyną. Barierą przed zajęciem się rewitalizacją był też brak na rodzimym rynku wiedzy i technologii - mówi Marcin Antczak, wiceprezes FB Antczak, inwestor Calisia One.

Dziś, po blisk0 trzech dekadach swoistego zachłyśnięcia się nowoczesnością, przejmujemy z Europy kolejny trend - rewitalizacji, rozumianej jako "adaptive reuse". Jest to takie prowadzenie procesu modernizacji historycznych budynków, które pozwala na ich dostosowanie do nowych zastosowań, przy zachowaniu historycznej integralności struktur. Podejście, które wydobywa z obiektu to, co najlepsze, dostosowując go do oczekiwań współczesnych użytkowników.

Miasto musi chronić swój charakter

Dziś coraz częściej doceniamy rolę budynków, które są w przestrzeni miejskiej "od zawsze". To one przypominają o kulturze i złożoności miasta, jego historii. Jednym słowem dają poczucie trwałości i dziedzictwa. Są - mimo że często zrujnowanym - to jednak symbolem, punktem odniesienia dla mieszkańców i odwiedzających.

Sukcesy zrealizowanych do tej pory w kraju projektów - i to niezależnie od ich przenaczenia - pokazuje, że historia to czynnik przyciągający zarówno biznes jaki i mieszkańców. Łódzka Manufaktura, warszawska Hala Koszyki, Fabryka Wełny Pabianice - to przykłady miejsc, które z niszczejących przez lata obiektów, przekształciły się w nowe wizytówki swoich miast.

Czy Calisia One też ma na to szansę?

Realizowany w Kaliszu kompleks powstaje w założonej w 1878 r., przez Gustawa Arnolda (I) Fibigera, fabryce fortepianów i pianin. To miejsce, gdzie wytwarzano instrumenty stylowe na specjalne zamówienie, a w czasie wojny także meble. Fortepiany produkowane w fabryce prezentowano w 1885 r na Wystawie Warszawskiej, a 50 lat później, w 1939 r. na Wystawie Światowej w Nowym Jorku. Tradycja przedsiębiorstwa, które odniosło ogromny sukces w kraju i na świecie - to piękna historia związana z życiem wielu mieszkańców tej okolicy - dziedzictwo miasta, które powinno być zachowane.

„Calisia” została kupiona przez firmę Antczak w październiku 2015 r. Deweloper zamierza przywrócić obiektowi dawną świetność - w tej wyjątkowej przestrzeni, powstanie kompleks hotelowo-biznesowo-kulturalny tworząc nową tkankę miejską w jednej z najbardziej eksponowanych lokalizacji w samym sercu miasta, przy ul. Fryderyka Chopina 9. Uzupełnieniem kompleksu będzie zrewitalizowany dziedziniec fabryki, który stanie się przestrzenią publiczną dostępną dla mieszkańców, gdzie w przyjaznej atmosferze będą mieli okazję skorzystać z oferty restauracji i showroom-ów.



Rekomendowane dla Ciebie


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.