REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Open space? Straty firm przewyższają oszczędności

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 cze 2016 17:05
Open space? Straty firm przewyższają oszczędności
WTT

Straty powstałe wskutek obniżenia efektywności kadry pracującej w schemacie przestrzeni open space są większe niż oszczędności z tytułu niższych kosztów wynajmu i eksploatacji.

REKLAMA

Po przemianach ’89 roku, znany na świecie od ponad 100 lat „open space” zawitał również do Polski. Do dziś wiele firm aranżuje swoje powierzchnie właśnie w ten sposób. Uzasadniają to głównie powody ekonomiczne, jednak ostatnie badania pokazują, że taka przestrzeń może negatywnie oddziaływać na produktywność pracowników.

Z tego względu, prowadzone są analizy nt. rzeczywistego funkcjonowania poszczególnych działów i efektywnie wykorzystywanej powierzchni. Podejściem, które najlepiej się sprawdza jest tzw. workplace solutions (rozwiązania dedykowane przestrzeniom pracy). Pozwala ono na zidentyfikowanie realnych potrzeb biurowych, przygotowanie strategii zmiany aranżacji powierzchni, zarządzanie zmianą i pracę nad wieloma innymi aspektami.

Często okazuje się, że przez większość dnia biurka stoją puste, ponieważ pracownicy są w tym czasie na spotkaniach, a przecież za powierzchnię trzeba płacić 24 godziny na dobę, bez względu na to, jak efektywnie jest wykorzystywana. Dlatego, jeśli z przeprowadzonych badań wynika, że większość spotkań w danej firmie trwa krótko i odbywa się w gronie 2-3 osób, warto zaprojektować przestrzeń, tak aby była ona dopasowana adekwatnie do realnych potrzeb.

Należy również wspomnieć, że coraz ważniejszy staje się aspekt elastycznego aranżowania powierzchni, a także wprowadzanie do biur przestrzeni wypoczynkowych. Warsaw Trade Tower pozwala na swobodne aranżowanie wnętrz biurowych, a także oferuje najemcom pomieszczenia wspólne, które pozwalają na chwilę odpoczynku podczas pracy – lobby, jadalnię dla osób preferujących własną kuchnie, kawiarnię, salę aktywności i relaksu, a dla umuzykalnionych – ogólnodostępny fortepian.

- Obserwowane przez nas trendy w wynajmie powierzchni biurowych ulegają ciągłym zmianom. Dziś ważne są nie tylko cena i lokalizacja, ale również komfort pracy, jaki budynek zapewnia pracownikom najemców oraz dostępne w pobliżu usługi. Warsaw Trade Tower ma do zaoferowania doskonałą lokalizację, funkcjonalne i estetyczne pomieszczenia, punkty usługowe na miejscu, a także udogodnienia w postaci infrastruktury rowerowej czy nieodpłatnie udostępnianych najemcom samochody elektryczne. Warto dodać, że przeprowadzony przez budynek rebranding zmienił oblicze WTT i postawił najemcę w centrum zainteresowania - komentuje Sebastian Świstak, Senior Associate w Dziale Powierzchni Biurowych w firmie Colliers International.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY