REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Open space? Straty firm przewyższają oszczędności

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 08 cze 2016 17:05
Open space? Straty firm przewyższają oszczędności
WTT

Straty powstałe wskutek obniżenia efektywności kadry pracującej w schemacie przestrzeni open space są większe niż oszczędności z tytułu niższych kosztów wynajmu i eksploatacji.

REKLAMA

Po przemianach ’89 roku, znany na świecie od ponad 100 lat „open space” zawitał również do Polski. Do dziś wiele firm aranżuje swoje powierzchnie właśnie w ten sposób. Uzasadniają to głównie powody ekonomiczne, jednak ostatnie badania pokazują, że taka przestrzeń może negatywnie oddziaływać na produktywność pracowników.

Z tego względu, prowadzone są analizy nt. rzeczywistego funkcjonowania poszczególnych działów i efektywnie wykorzystywanej powierzchni. Podejściem, które najlepiej się sprawdza jest tzw. workplace solutions (rozwiązania dedykowane przestrzeniom pracy). Pozwala ono na zidentyfikowanie realnych potrzeb biurowych, przygotowanie strategii zmiany aranżacji powierzchni, zarządzanie zmianą i pracę nad wieloma innymi aspektami.

Często okazuje się, że przez większość dnia biurka stoją puste, ponieważ pracownicy są w tym czasie na spotkaniach, a przecież za powierzchnię trzeba płacić 24 godziny na dobę, bez względu na to, jak efektywnie jest wykorzystywana. Dlatego, jeśli z przeprowadzonych badań wynika, że większość spotkań w danej firmie trwa krótko i odbywa się w gronie 2-3 osób, warto zaprojektować przestrzeń, tak aby była ona dopasowana adekwatnie do realnych potrzeb.

Należy również wspomnieć, że coraz ważniejszy staje się aspekt elastycznego aranżowania powierzchni, a także wprowadzanie do biur przestrzeni wypoczynkowych. Warsaw Trade Tower pozwala na swobodne aranżowanie wnętrz biurowych, a także oferuje najemcom pomieszczenia wspólne, które pozwalają na chwilę odpoczynku podczas pracy – lobby, jadalnię dla osób preferujących własną kuchnie, kawiarnię, salę aktywności i relaksu, a dla umuzykalnionych – ogólnodostępny fortepian.

- Obserwowane przez nas trendy w wynajmie powierzchni biurowych ulegają ciągłym zmianom. Dziś ważne są nie tylko cena i lokalizacja, ale również komfort pracy, jaki budynek zapewnia pracownikom najemców oraz dostępne w pobliżu usługi. Warsaw Trade Tower ma do zaoferowania doskonałą lokalizację, funkcjonalne i estetyczne pomieszczenia, punkty usługowe na miejscu, a także udogodnienia w postaci infrastruktury rowerowej czy nieodpłatnie udostępnianych najemcom samochody elektryczne. Warto dodać, że przeprowadzony przez budynek rebranding zmienił oblicze WTT i postawił najemcę w centrum zainteresowania - komentuje Sebastian Świstak, Senior Associate w Dziale Powierzchni Biurowych w firmie Colliers International.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.