REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Oświetlenie sklepów - pięć zasad dopasowania światła w drogerii

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 28 paź 2014 09:34
Oświetlenie sklepów - pięć zasad dopasowania światła w drogerii

Światło może sprawić, że drogeria nabierze całkowicie nowego oblicza. By tak się stało, trzeba pamiętać o kilku prostych zasadach. Oto 5 najważniejszych.

REKLAMA

Znaczenie oświetlenia w sklepie jest dziś nie do przecenienia. W przypadku drogerii odgrywa ono tym większą rolę, że klienci oczekują od takich miejsc wysokiej estetyki i dobrych warunków do zapoznania się z ofertą. Jak im to zapewnić?

Zadbaj o oświetlenie wystawy

Wystawa drogerii musi zachęcać i skłaniać do przekroczenia sklepowego progu. By tak się stało, należy zapewnić jej odpowiednie oświetlenie. Przede wszystkim nie może być ono słabsze, niż to obecne we wnętrzu.

- Trzeba pamiętać o zachowaniu odpowiednich proporcji. Wystawa musi być jasna i przykuwać uwagę przechodniów. Ma to spore znaczenie marketingowe. Warto użyć opraw akcentujących, które dodatkowo podkreślą atuty prezentowanych produktów – mówi Szymon Kowiel z firmy Lumiverso, ekspert od realizacji oświetlenia w obiektach komercyjnych.

Dobrze jest zdecydować się na źródła LED o barwie chłodno-białej. Kosmetyki prezentowane na wystawie, wyglądają w takim świetle atrakcyjnie i zachęcają do bliższego przyjrzenia się ofercie drogerii.

Świeć równomiernie

Oświetlając wnętrze sklepu należy pamiętać o równomiernym rozkładzie światła ogólnego. Trzeba unikać miejsc niedoświetlonych, które w przypadku zmiany aranżacji wnętrza spowodują, że niektóre produkty zaprezentują się gorzej od pozostałych. 

- Ważny jest równomierny rozkład światła zarówno w płaszczyźnie poziomej, jak i pionowej. Oznacza to, że regały z kosmetykami muszą być tak samo oświetlone u podstawy, po środku oraz przy górnej krawędzi mebla – tłumaczy Szymon Kowiel.

Chcąc uzyskać równomierny rozkład światła w dłuższym okresie czasu, należy stosować źródła o niskiej awaryjności. Samodzielna wymiana pojedynczych żarówek może doprowadzić do sytuacji, gdy system oświetlenia będzie świecił inaczej w różnych miejscach pomieszczenia. Tym samym wywoła poczucie dyskomfortu zarówno u pracowników, jak i klientów.

Pamiętaj o temperaturze barwowej i wskaźniku oddawania barw

Idealne dla drogerii będzie światło o temperaturze barwowej 4000K. To barwa neutralna. Jej zaletą jest to, że bardzo dobrze sprawdza się w drogeriach czy aptekach. Podkreśla czysty, estetyczny charakter wnętrza i pomaga w orientacji. Klientom dodaje energii, wspomaga koncentrację, a tym samym pozwala spędzić więcej czasu na zapoznawaniu się z ofertą drogerii.

Istotny jest także wskaźnik oddawania barw. W przypadku oświetlenia drogerii dobrze, by był on jak najwyższy i powinien wynosić od 80 do ponad 90 punktów Ra. W ten sposób kolory kosmetyków, szczególnie tych do makijażu, będą dobrze rozpoznawalne, a klient uniknie rozczarowania po wyjściu ze sklepu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY