REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Otomi dla Mazdy: Salon samochodowy może być designerski

  • Autor: Properydesign.pl
  • 24 wrz 2014 09:19
Otomi dla Mazdy: Salon samochodowy może być designerski
Otomi dla Mazdy – zoom na design, fot. Mazda
Otomi dla Mazdy: Salon samochodowy może być designerski
Otomi dla Mazdy: Salon samochodowy może być designerski
Otomi dla Mazdy: Salon samochodowy może być designerski
Otomi dla Mazdy: Salon samochodowy może być designerski
Otomi dla Mazdy: Salon samochodowy może być designerski

Do niedawna salony samochodowe nie budziły skojarzeń z designem, stylową aranżacją i dbałością o detale. To się powoli zmienia. Do branży motoryzacyjnej zaczęła docierać potrzeba zwrócenia większej uwagi na visual merchandising. Mazda jest jedną z marek wprowadzającą nową identyfikację wizualną swoich salonów w Polsce. Za wdrożenie nowego konceptu odpowiada pracownia Otomi Store Design Lab.

REKLAMA

Japońska marka Mazda powstała w 1920 roku, ale pierwszy samochód osobowy tej marki zjechał z taśmy równo 55 lat temu - w 1959 roku. Mazda konsekwentnie wdraża swoją strategię najwyższej jakości, dobrego designu i niezawodności – do niedawna takie podejście realizowała głównie w produkcji aut, a teraz także w wystroju swoich salonów na całym świecie. Japońska marka samochodowa zaplanowała odważnie odświeżyć wizerunek punktów dealerskich również na terenie Polski. W ciągu najbliższych kilku lat 30 salonów samochodowych zmieni swoje oblicze. Pracownia Otomi została wyłoniona w konkursie na obsługę wdrożenia nowego konceptu wnętrz w całej sieci dealerskiej na terenie naszego kraju.

- Zadaniem naszego biura jest zaaranżowanie wnętrz zgodnie z nowym wizerunkiem oraz zadbanie o najlepszy efekt wizualny, który przy  uwzględnieniu wielkości, kubatury czy kształtu salonu wyeksponuje to co najważniejsze, czyli samochody marki Mazda – mówi Agata Smolich z Otomi odpowiedzialna za koordynację projektu.

To, co charakteryzuje nowe salony dealera, to minimalistyczne, czyste wnętrze, uporządkowane strefy obsługi klienta oraz wyraziste oświetlenie eksponujące nowy dynamiczny design samochodów, które podbijają polski rynek. Do uzyskania takiego efektu użyto materiały o naturalnym charakterze, takie jak jasne forniry oraz neutralne kolory – biel, szarości oraz głęboki grafit. Inspiracją konceptu jest papier. Proste formy i załamania wzorowane na Origami, doskonale widać w designie mebli. Natomiast sztuka wycinania – Kirigami, widoczna jest w ażurowych płaszczyznach umieszczanych na elewacji. Szara ściana wizerunkowa oraz duże płyty podłogowe imitujące kamień, nadają wnętrzu nowoczesny charakter.

- Jesteśmy dumni z Klienta, który dba o estetyczną spójność zarówno produktów firmy, jak i elementów identyfikacji wnętrza. Filozofia marki przekłada się na dbałość o szczegóły wykończenia oraz na jakość użytych materiałów, które są na najwyższym poziomie – dodaje Agata Smolich.

- Założeniem nowego wystroju jest skupienie uwagi klienta na produkcie i jak najlepsze zaprezentowanie aut. Proste, ale eleganckie i funkcjonalne wnętrze pozwala odpowiednio wyeksponować samochody projektowane w duchu KODO: Dusza Ruchu, wielokrotnie nagradzanym motywie stylizacji (m.in. Red Dot Design Award). Przy okazji wdrażania nowego wystroju staramy się również oczyścić wnętrze ze wszystkich zbędnych przedmiotów – dzięki temu nic nie będzie zakłócać obcowania z samochodem - dodaje Łukasz Żerdzicki, kierownik rozwoju sieci dealerskiej Mazdy, odpowiedzialny za wdrożenie tego projektu na polskim rynku.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY