REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pięć gwiazdek to za mało

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 paź 2016 12:23
Pięć gwiazdek to za mało
Hotel Europejski, fot. materiały inwestora
Pięć gwiazdek to za mało
Pięć gwiazdek to za mało
Pięć gwiazdek to za mało
Pięć gwiazdek to za mało

Emirates Palace w Dubaju czy The Westin Excelsior w Rzymie to niezwykłe koncepty, synonimy największego luksusu. Ale co właściwie oznacza dziś luksus w hotelowym wydaniu? Na pewno szampan w towarzystwie homara to za mało. Powierzchnię pokoi wynoszącą nawet 800 mkw. jak w Burj Al Arab w Dubaju? Osobistą opiekę nad każdym gościem, pomoc chociażby przy ubieraniu i prywatnego kucharza (Hotel Emirates Palace w Abudhabi)? Rolls Royce'a w standardzie (The Pentominium w Dubaju)? A może cenę – siedem-osiem tysięcy dolarów za dobę? Tu skala nie kończy się na pięciu gwiazdkach. Czy na hotelowy luksus w takim wydaniu jest już miejsce w Polsce?

REKLAMA

Hotel Europejski i Prudential to dwie spektakularne inwestycje, których właściciele chcą zawalczyć o serca i portfele najbogatszych oraz najbardziej wymagających gości.

Europejska odnowa

Hotel Europejski, stworzony przez Henryka Marconiego w połowie XIX wieku, był jednym z najbardziej nowoczesnych hoteli w Europie. Z biegiem lat tracił na świetności. Działał do 2005 roku, kiedy to powrócił do spadkobierców prywatnych właścicieli. Obecnie budynek należy do spółki HESA, w której 2/3 udziałów przejął fundusz Takami. Wraz z napływem środków finansowych zaczęły się prace. Ich start wyznaczono na 2013 rok. Koniec? 2017 rok.

- Założeniem właścicieli Hotelu Europejskiego jest przywrócenie budynkowi jego historycznej roli: wyjątkowego punktu spotkań kultury, sztuki i biznesu, miejsca otwartego dla warszawiaków – tłumaczy Julien Barbotin-Larrieu, członek zarządu HESA.

Operatorem hotelu będzie firma Raffles, która specjalizuje się w zarządzaniu wyjątkowymi projektami. - Architektura wnętrz będzie połączeniem dziedzictwa przedwojennej Warszawy z charakterem eleganckich hoteli sygnowanych logo operatora Raffles. Całość projektu koncentrować się będzie na bogatej historii Hotelu, ma szukać odwołań do charakterystycznych proporcji, podziałów materiałowych i klimatu poszczególnych wnętrz. Projekt respektuje wszelkie zachowane oryginalne elementy wnętrz i stara się je wyeksponować – dodaje Andrzej Mauberg, członek zarządu firmy.

W hotelu powstaną 103 apartamenty. Oprócz tego nowoczesna powierzchnia gastronomiczna, część biurowa i handlowa z luksusowymi butikami.

Za projekt odpowiada pracownia SUD Architekci.

Prudential, symbol przedwojennej Warszawy

W zupełnie innym stylu realizowana jest przebudowa jednego z pierwszych w historii Warszawy wieżowców. To Prudential powstały w latach 30-tych XX wieku. W momencie powstania był drugim najwyższym obiektem w Europie. Wysokość jak na dzisiejsze czasy jest niewielka, „zaledwie” 66 metrów.

Projekt autorstwa Marcina Weinfelda musiał zmierzyć się z niezwykle burzliwymi dziejami XX-wiecznej Polski. W czasie Powstania Warszawskiego był wielokrotnie ostrzeliwany przez niemiecką artylerię. Dzieła zniszczenia dopełnił gigantyczny pocisk ważący 2 tony. Konstrukcja budynku jednak przetrwała.

Budynek odnowiono po wojnie. Powstał w nim hotel, jednak do czasów świetności było mu daleko. Zmienić to zamierza Holding Liwa, należąca do Wiesława Likusa. Wielka przebudowa rozpoczęła się w 2011 roku.

Jak zapewniał Wiesław Likus, architektura ma nawiązywać do lat 30. i stylu art deco. Zgodnie z zapowiedziami ma w nim powstać 150 pokoi. Data otwarcia? Prawdopodobnie 2017 rok.

- Stworzymy bardzo indywidualny wystrój wnętrz. Mamy nadzieję, że będzie pozycjonowany bardzo wysoko – mówił Wiesław Likus.

Projekt inwestycji przygotowała pracownia Bulanda, Mucha Architekci. - Główną ideą jest powrót do modernistycznego pierwowzoru z jego prostą i surową tektoniką. Zgodnie z tym zamiarem zachowano między innymi konstrukcje stalowej wieży jako reliktu epoki, odtworzono elewacje, zwłaszcza fronton oraz założono odbudowę skrzydeł wewnętrznych po ich historycznym obrysie – opisują architekci.

Zgodnie z obliczeniami KPMG, wśród grupy 600 najbardziej zamożnych Polaków aż 25 proc. regularnie korzysta z najbardziej luksusowych hoteli. Okazjonalnie stawia na nie połowa badanych. Rynek hoteli luksusowych wciąż rośnie i choć grupa docelowa nie jest najliczniejsza, to biznes ten ma się naprawdę dobrze.

Szybki rozwój gospodarczy, inwestycje zagranicznych firm, dynamicznie rozwijający się sektor kongresowy. To wszystko sprawia, że Warszawa czeka na pierwsze, luksusowe hotele.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.