REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pięć pomysłów na aranżację łazienki w biurowcu

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 27 lip 2015 14:46
Pięć pomysłów na aranżację łazienki w biurowcu
Kreatywny pomysł na łazienkę, fot. Roca
Pięć pomysłów na aranżację łazienki w biurowcu
Pięć pomysłów na aranżację łazienki w biurowcu
Pięć pomysłów na aranżację łazienki w biurowcu
Pięć pomysłów na aranżację łazienki w biurowcu
Pięć pomysłów na aranżację łazienki w biurowcu

Reprezentacyjny wygląd siedziby ma duże znaczenie dla stworzenia pozytywnego wizerunku firmy w oczach kontrahentów i klientów. W dobie zuniformizowanych biur stworzenie ciekawego i funkcjonalnego projektu wnętrza okazuje się wyzwaniem dla projektanta. Uczestnicy konkursu „Bargework – Biuro na wodzie” udowodnili jednak, że przestrzeń biurowa wcale nie musi być nudna.

REKLAMA

Mawia się, że najlepszym testem umiejętności projektanta jest aranżacja łazienki, dlatego przestawiamy dzisiaj pięć mistrzowskich pomysłów konkursowych na jej urządzenie.

Aranżacja ergonomicznej przestrzeni łazienkowej w biurze, której wygląd jest spójny z charakterem firmy wymaga sporej wprawy w projektowaniu, wyczucia stylu oraz znajomości najlepszych dostępnych na rynku urządzeń sanitarnych. Powinna ona nie tylko spełniać najwyższe standardy pod względem funkcjonalnym, lecz także przykuwać wzrok ciekawym designem. Wówczas pracownicy, kontrahenci oraz klienci przedsiębiorstwa będą czuli się w niej swobodnie i komfortowo. Przy okazji inicjatywy Bargework – Biuro na wodzie poznaliśmy wiele intrygujących pomysłów na aranżację nieszablonowej przestrzeni łazienkowej zgodnej z duchem czasu i przełamującej ponadto stereotypowe myślenie o projektowaniu tego typu wnętrz. Oto pięć najlepszych projektów.

Minimalistyczna elegancja

Na szczególne wyróżnienie zasługuje projekt Małgorzaty Barnat i Andrzeja Chmury. – Myślą przewodnią w projektowaniu łazienki było stworzenie wyrazistego wnętrza przy użyciu minimum środków formalnych – tłumaczy Andrzej Chmura. Ów minimalizm formy prezentuje się znakomicie – wnętrze jawi się jako przestronne i eleganckie. Charakterystyczne dla tej pracy jest użycie pastelowej barwy na jednej ze ścian, która, co innowacyjne, tworzy niemalże monolit wraz z wkomponowanymi w nią drzwiami, pokrytymi tym samym kolorem. – Pozostała część wnętrza została utrzymana w białej kolorystyce, aby optycznie je powiększyć i nadać mu czystego charakteru – dodaje Małgorzata Barnat. Szlachetność pomieszczenia sanitarnego projektanci podkreślili poprzez dobór sprzętów sanitarnych spójnych z jego charakterem. – Umywalki nablatowe oraz minimalistyczne baterie jednouchwytowe wyeksponowaliśmy na blatach wykończonych polerowanym marmurem. Natomiast oświetlenie wnętrza zaprojektowaliśmy w oparciu o dyskretny system lamp LED – opowiada Andrzej Chmura.

 Czarno-biała geometria

Pozostając przy stylistyce minimalizmu, niezwykle interesująca okazała się również przemyślana co do każdego detalu aranżacja autorstwa Anny Golasowskiej i Anny Skrzydlewskiej. – Projektując łazienkę  skupiłyśmy się na zbudowaniu odpowiedniego nastroju wnętrza. W pomieszczeniu o małej powierzchni najmocniej działają najprostsze środki wyrazu. Dlatego zdecydowałyśmy się na zawsze efektowny kontrast czerni i bieli w połączeniu z prostotą formy dobranej ceramiki, co nadało wnętrzu ponadczasowego charakteru – tłumaczy Anna Golasowska. W zamierzeniu projektantek łazienka nie tylko ma pełnić funkcję zaspokajania potrzeb higieny użytkownika, lecz także pozwalać oderwać się na moment od świata zewnętrznego czy wyciszać zmysły. – Monochromatyczna kolorystyka wizualnie porządkuje i uspokaja wnętrze. Proste, białe, geometryczne wzornictwo ceramiki wyeksponowałyśmy na czarnym tle. W połączeniu z baterią o mocno industrialnym charakterze wnętrze zyskało surowy i minimalistyczny wyraz – dodaje Anna Skrzydlewska. Dopełnieniem stylizacji jest duże lustro, które zostało umieszczone nad umywalkami na całej szerokości ściany, co optycznie powiększa metraż. Natomiast delikatne oświetlenie nadaje wnętrzu niepowtarzalny klimat.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY