REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 04 lut 2019 09:00
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś
Pokaż mi swój mural, a powiem ci kim jesteś

Kiedyś były domeną grafficiarzy i aktywistów miejskich, którzy to, niekoniecznie legalnie, postanowili upiększać zaniedbane ściany budynków. W porównaniu do przeszłości, dziś wchodzą na salony – miasta ochoczo oferują artystom obiekty pod miejską sztukę, a deweloperzy wręcz prześcigają się między sobą o współpracę z najlepszymi nazwiskami street art-u. Murale pojawiają się na budynkach jak grzyby po deszczu i wszystko wskazuje na to, że czeka nas prawdziwa ulewa.

REKLAMA

Włodarze miast oraz lokalni aktywiści już od kilku dobrych lat starają się kolorować szarą przestrzeń artystycznymi malowidłami ściennymi. W tej materii bezsprzecznie prym wiodą Łódź, którą to okrzyknięto nawet Miastem Murali, oraz Gdynia, gdzie o estetyczną przestrzeń dzielnie walczy stowarzyszenie Traffic Design. Teraz street art to gorący temat wśród prywatnych inwestorów. Skanska, Dom Development, Ghelamco, Stocznia Cesarska Development – to tylko kilku deweloperów, którzy zdecydowali się skorzystać ze sztuki w swoich inwestycjach. Do realizacji artystycznych założeń firmy zapraszają najbardziej pożądane na rynku nazwiska, m.in. Tytusa Brzozowskiego, Dawida Ryskę, Olkę Osadzińską, czy Marcina Czaje. Gdzie upatrywać przyczyny tej mody?

- Murale potrafią zamienić budynek w symbol, atrakcję turystyczną i stać się samonapędzającą się  reklamą obiektu czy fragmentu miasta. Każdy deweloper chciałby stworzyć miejską ikonę – twierdzi Martyna Markiewicz, negotiator w firmie Walter Herz. Jak dodaje, niekwestionowaną zaletą sztuki „żyjącej” w przestrzeni miejskiej jest szeroki zasięg jej odbiorców. - Murale każdego dnia mijają dziesiątki tysięcy mieszkańców, dla których obcowanie ze sztuką staje się codziennością. Nie bez powodu w wielkoformatowych malowidłach swoją szansę dostrzegła również branża reklamowa, wykorzystując tą formę sztuki jako jeden z kanałów swojej działalności – mówi.

Jednym z deweloperskich pionierów, który postanowił wprowadzić do swoich inwestycji murale, jest Skanska. Na ścianie warszawskich biurowców Spark oraz Atrium 2 widnieją kolorowe prace Tytusa Brzozowskiego oraz Good Looking Studio. – Zależy nam na tym, aby otoczenie naszych biurowców było atrakcyjne. Zawsze szukamy możliwości stworzenia muralu lub innej formy sztuki. Bez względu na formę szukamy również kontekstu, aby efekt współpracy z artystami wiązał się z daną okolicą – mówi Malwina Pawłowska, menadżer marketingu i komunikacji w spółce biurowej Skanska. Dodaje również, że sztuka i jej pozytywny wpływ na człowieka są wpisane do certyfikatu WELL, o który spółka ubiega się w ramach swoich inwestycji.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.