REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Polski rynek designu szybko rośnie, ale daleko nam do Europy Zachodniej

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 23 cze 2015 10:58
Polski rynek designu szybko rośnie, ale daleko nam do Europy Zachodniej
Fot.: My Baze

W Polsce działa ok. 4 tys. młodych projektantów, a polski rynek designu wart jest niespełna 1 mld dolarów – wynika z najnowszego raportu „Young European Designers”, przygotowanego przez MyBaze.com.

REKLAMA

Rynek kilkuset tysięcy młodych, europejskich projektantów wart jest około 26 mld dolarów. Mimo że w tej chwili zaledwie co dziesiąty młody twórca zarabia na swoich autorskich produktach ponad 50 tys. euro rocznie, to liczba młodych marek wciąż sukcesywnie rośnie

Polski rynek designu, na którym funkcjonują młode marki, jest wciąż znacznie mniejszy w porównaniu do krajów Europy Zachodniej i Północnej. W samej Wielkiej Brytanii pracuje niemal 100 tys. projektantów mody, designu i wnętrz, a największy w Europie brytyjski rynek designu wart jest 7,67 mld dolarów. Z kolei w Polsce działa ok. 4 tys. młodych projektantów, a polski rynek designu wart jest niespełna 1 mld dolarów – wynika z danych instytucji badawczej Statisty oraz BEDA (Bureau of European Design Associations).

Przebadani przez MyBaze.com młodzi projektanci z takich krajów jak Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Szwecja, Czechy czy Polska, są świadomi funkcjonowania na trudnym, niszowym rynku. Ponad połowa z nich ukończyła szkoły artystyczne, pozostali decydują się na założenie własnej marki, ponieważ projektowanie to ich pasja, chcą zrealizować własne marzenie lub by podtrzymać rodzinną tradycję. Większość właścicieli młodych marek (45 proc.) sprzedaje mniej niż 50 sztuk swoich produktów rocznie, co dziesiąty od 250 do 500 produktów, a zaledwie 2 proc. powyżej 500 sztuk. Ponad połowa respondentów (60 proc.) przyznała, że ich roczny przychód z projektowania autorskich produktów nie przekracza 5 tys. euro. Zaledwie 9 proc. badanych może pochwalić się rocznymi przychodami powyżej 50 tys. euro.

Zdecydowana większość młodych projektantów stawia na wielokanałową sprzedaż zarówno online, jak i offline. W internecie najczęściej sprzedają za pomocą platform internetowych, własnych stron internetowych lub kreatorów sklepów internetowych.

– Młodzi projektanci potrafią nie tylko tworzyć, ale także myśleć jak prawdziwi przedsiębiorcy świadomie budując własną markę. Stawiają na wielokanałową sprzedaż swoich produktów, nawiązują bezpośredni kontakt ze swoimi klientami w mediach społecznościowych, prowadzą – często samodzielnie – internetowe kampanie reklamowe. Od początku funkcjonują na globalnym rynku – już niemal co trzeci ich klient pochodzi z zagranicy - zauważa Duc Vu Hoang, pomysłodawca raportu i CEO MyBaze.com, międzynarodowej platformy designu i mody.

Raport „Young European Designers” został przygotowany w oparciu o analizę źródeł wtórnych, przede wszystkim raportów Statisty oraz Euromonitor International, a także o dwa własne badanie jakościowe: wśród młodych projektantów w całej Europie oraz konsumentów kupujących w internecie. Raport podzielony jest na cztery części: rynek designu w Europie, rynek młodych projektantów w Europie, europejski rynek e-commerce oraz preferencje kupujących online.

Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.