REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 lis 2017 10:13
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Wizualizacje_Dekoracje świąteczne w Arkadii, fot. IPB Decoration
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa

Mająca nawet 20 metrów tradycyjna choinka i kilometry światełek na pasażu już nie wystarczą. Galerie handlowe w Polsce coraz większą uwagę przywiązują do wyszukanych dekoracji świątecznych, iluminacji i instalacji. Centra handlowe są także skłonne coraz więcej inwestować ozdoby świąteczne.

REKLAMA

W centrach handlowych rozpoczął się sezon świątecznych zakupów. Wraz z nim zaświeciły się dekoracje w ponad 480 galeriach w całej Polsce. I to jaśniej niż w latach ubiegłych. Powód? Obiekty te coraz większą uwagę przywiązują do dekoracji świetlnych. Wydają na nie także znacznie więcej. Te mają już nie tylko ładnie wyglądać, ale także współgrać np. ze świąteczną muzyką, przedświątecznymi atrakcjami w galerii czy akcjami prosprzedażowymi.

- Jeszcze 5-6 lat temu mająca kilkanaście metrów choinka oraz sznury świateł były głównymi elementami dekoracji. Dziś galerie oczekują od projektantów spektakularnych dekoracji i instalacji świetlnych wymagających zaawansowanych technologii. Na tworzone miesiącami projekty składają się coraz częściej m.in. wymyślne żyrandole, instalacje świetlne, kakemona, neony i olbrzymie świecące figury np. pierników lub elfów. Dekoracje często inspirowane są np. trendami w modzie, naturą lub sztuką wysoką – mówi Ewa Marcinek, dyrektor artystyczna firmy IPB Decoration z Zabrza.

W galeriach pojawiają się także nowości. - Coraz jaśniejsze i bardziej pomysłowe są iluminacje elewacji, pełniące dziś funkcje niemal świetlnych billboardów. Od kilku lat popularne stają się interaktywne scenki rodzajowe i dekoracje dające możliwość wejścia do ich wnętrza. Standardem w Polsce są już np. instalacje świetlne w kształcie prezentów, świetlnych siedzisk, bombek czy sań św. Mikołaja. Mniej klasyczne stają się natomiast tradycyjne choinki – dodaje.

W swojej pogoni za dekoracjami polskie galerie nie są jednak odosobnione. Centra handlowe we Francji, w Wielkiej Brytanii i Niemczech, ale także w Serbii, Czechach czy na Słowacji inwestują pokaźne sumy w iluminacje. Ma być jaśniej, ale także z pomysłem. Przyczyn jest kilka. Po pierwsze, światło ma budować nastrój sprzyjający zakupom i wprowadzający świąteczny klimat już w listopadzie. Ma także podtrzymywać ten nastrój po świętach, kiedy ruszają wyprzedaże. Po drugie, galerie muszą świecić dziś jaśniej niż coraz jaśniejsze miejskie iluminacje. Po trzecie, dekoracja stała się ważnym elementem marketingu galerii.

– W okresie świąt galerie muszą się wyróżnić, zwłaszcza, że polskie miasta również stają się coraz jaśniejsze. Iluminacja to najprostszy sposób, bo zmienia centrum handlowy w gigantyczny neon zapraszający na zakupy. Spełnia także jeszcze jedną, ważną rolę. Razem z zapachem, muzyką, wydarzeniami, kolędowaniem i wypiekami pierników wprowadza konsumenta w klimat sprzyjający zakupom świątecznym, nawet na wiele tygodni przed świętami – mówi przedstawicielka IPB Decoration.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.