REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 lis 2017 10:13
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Wizualizacje_Dekoracje świąteczne w Arkadii, fot. IPB Decoration
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa
Polskie galerie handlowe są coraz jaśniejsze. Przoduje Warszawa

Mająca nawet 20 metrów tradycyjna choinka i kilometry światełek na pasażu już nie wystarczą. Galerie handlowe w Polsce coraz większą uwagę przywiązują do wyszukanych dekoracji świątecznych, iluminacji i instalacji. Centra handlowe są także skłonne coraz więcej inwestować ozdoby świąteczne.

REKLAMA

W centrach handlowych rozpoczął się sezon świątecznych zakupów. Wraz z nim zaświeciły się dekoracje w ponad 480 galeriach w całej Polsce. I to jaśniej niż w latach ubiegłych. Powód? Obiekty te coraz większą uwagę przywiązują do dekoracji świetlnych. Wydają na nie także znacznie więcej. Te mają już nie tylko ładnie wyglądać, ale także współgrać np. ze świąteczną muzyką, przedświątecznymi atrakcjami w galerii czy akcjami prosprzedażowymi.

- Jeszcze 5-6 lat temu mająca kilkanaście metrów choinka oraz sznury świateł były głównymi elementami dekoracji. Dziś galerie oczekują od projektantów spektakularnych dekoracji i instalacji świetlnych wymagających zaawansowanych technologii. Na tworzone miesiącami projekty składają się coraz częściej m.in. wymyślne żyrandole, instalacje świetlne, kakemona, neony i olbrzymie świecące figury np. pierników lub elfów. Dekoracje często inspirowane są np. trendami w modzie, naturą lub sztuką wysoką – mówi Ewa Marcinek, dyrektor artystyczna firmy IPB Decoration z Zabrza.

W galeriach pojawiają się także nowości. - Coraz jaśniejsze i bardziej pomysłowe są iluminacje elewacji, pełniące dziś funkcje niemal świetlnych billboardów. Od kilku lat popularne stają się interaktywne scenki rodzajowe i dekoracje dające możliwość wejścia do ich wnętrza. Standardem w Polsce są już np. instalacje świetlne w kształcie prezentów, świetlnych siedzisk, bombek czy sań św. Mikołaja. Mniej klasyczne stają się natomiast tradycyjne choinki – dodaje.

W swojej pogoni za dekoracjami polskie galerie nie są jednak odosobnione. Centra handlowe we Francji, w Wielkiej Brytanii i Niemczech, ale także w Serbii, Czechach czy na Słowacji inwestują pokaźne sumy w iluminacje. Ma być jaśniej, ale także z pomysłem. Przyczyn jest kilka. Po pierwsze, światło ma budować nastrój sprzyjający zakupom i wprowadzający świąteczny klimat już w listopadzie. Ma także podtrzymywać ten nastrój po świętach, kiedy ruszają wyprzedaże. Po drugie, galerie muszą świecić dziś jaśniej niż coraz jaśniejsze miejskie iluminacje. Po trzecie, dekoracja stała się ważnym elementem marketingu galerii.

– W okresie świąt galerie muszą się wyróżnić, zwłaszcza, że polskie miasta również stają się coraz jaśniejsze. Iluminacja to najprostszy sposób, bo zmienia centrum handlowy w gigantyczny neon zapraszający na zakupy. Spełnia także jeszcze jedną, ważną rolę. Razem z zapachem, muzyką, wydarzeniami, kolędowaniem i wypiekami pierników wprowadza konsumenta w klimat sprzyjający zakupom świątecznym, nawet na wiele tygodni przed świętami – mówi przedstawicielka IPB Decoration.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY