REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pop up store - taki mały format, a taka wielka kariera

  • Autor: propertynews.pl
  • 05 sty 2015 10:51
Pop up store - taki mały format, a taka wielka kariera
Pop up store przy warszawskim pl. Trzech Krzyży projektu Mood Works, fot. Mood Works

Pop up stores to sklepy, które otwierają się na krótki czas głównie w galeriach handlowych. Filozofia pop up stores zrodziła się w Japonii w latach 90-tych.

REKLAMA

Pop up store czyli "sklepy na chwilę" coraz częściej uzupełniają krajobraz centrów handlowych. Otwierają je zarówno giganci rynku, jak i firmy, które stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie.

Przeczytaj więcej: o projekcie pop up store przy Placu Trzech Krzyży w Warszawie

Pop up stores to sklepy, które otwierają się na krótki czas, czasem tylko nawet na 1-2 dni w celu zbudowania świadomości marki, promocji nowej kolekcji, sprzedaży limitowanej serii, zaskoczenia klienta w niekonwencjonalny sposób i zostawienia go z niedosytem. Filozofia pop up stores zrodziła się w Japonii w latach 90-tych. W Europie i USA pionierem rozwijania tego konceptu jako nowego kanału marketingowo-sprzedażowego dla sieci jak i niszowych detalistów od ponad 15 lat jest brytyjska firma Vacant. W Polsce pierwsze sklepy, określane tą nazwą, pojawiły się dość niedawno, bo w 2010 roku w Starym Browarze. Jednymi z pierwszych w były takie brandy jak: Krystof Strozyna, Hector & Karger czy Bizuu.

- Pop up stores zyskują na popularności w czasie dużych eventów np. targów modowych, zawodów sportowych, często również w czasie wakacji. Wówczas duże sieci jak i mniejsi detaliści, w tym niszowi projektanci chcąc w jakiś sposób się wyróżnić, zaistnieć, skorzystać z trafficu i PR generowanego przez jakiś większy event i decydują się na pojawienie się ze swoim pop up strore. Swoje po up shopy z powodzeniem realizowały m.in. takie brandy jak Prada w Paryżu czy Dr Martens w Londynie - tłumaczy Anna Radecka, Associate Director, Colliers International.

Także w Polsce na realizację swoich pop-up storów zdecydowali się giganci rynku modowego. Latem 2014 r. brytyjski New Look otworzył taki format we Władysławowie i w warszawskich DTC, a szwedzki H&M na zielonych terenach stolicy - w Mieście Cypel, a także w centrum Factory Warszawa Annopol.

Z konwencji „sklepu na chwilę" skorzystał też w ubiegłym roku gigant sprzedaży internetowej - Zalando. Sklep działał w warszawskim centrum Złote Tarasy tylko przez 5 dni.

Konwencja „sklepów na chwilę" , zdaje się sprawdzać najlepiej w przypadku start up-ów, głównie z branży modowej. W ten sposób rynek testowały m.in. takie brandy jak: Loft 37, Orska, TUTU, Aloha from Deer, Wearso, Natasha Pavluchenko. Większość z nich ma już swoje sklepy stacjonarne i rozwija sieć.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY