REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Poznań domaga się kładki od PKP

  • Autor: UM Poznań
  • 16 paź 2017 11:37
Poznań domaga się kładki od PKP
Wizualiacja kładki na dworcu PKP w Poznaniu fot. mat pras Trigranit

Już w 2011 r. mówiono o jej powstaniu. Wydano pozwolenie na budowę, powstał projekt, padały deklaracje dotyczące terminów realizacji. Kładki dla pieszych wzdłuż starego dworca kolejowego, łączącej budynek nowego dworca z peronami 4, 5 i 6, do budowy której zobowiązała się ponad 6 lat temu inwestor - spółka celowa powołana przez TriGranit i jedną ze spółek PKP - wciąż nie ma. Władze Poznania oczekują, że stanowisko w tej sprawie zajmie PKP SA.

REKLAMA

Na początku października zastępca prezydenta Poznania, Maciej Wudarski, wystosował do prezesa PKP SA, Krzysztofa Mamińskiego, pismo z prośbą o osobiste zainteresowanie się problemem - podaje oficjalny portal miejski Poznania.

- Celem uwzględnienia tego zadania w ramach inwestycji była chęć zachowania możliwości obsługi pasażerów na poziomie sprzed przebudowy dworca kolejowego. Obecnie, po wybudowaniu nowego dworca kolejowego w nowej lokalizacji, obsługa ta jest niestety znacznie utrudniona - przekonuje w liście do prezesa PKP SA zastępca prezydenta Poznania.

Poprzednie władze Poznania zawarły w marcu 2011 roku ze spółką celową - powołaną przez TriGranit jedną ze spółek zależnych PKP - umowę, której przedmiotem była realizacja inwestycji związanych z budową Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego na stacji Poznań Główny. Inwestor wywiązał się ze zobowiązań dotyczących rozbudowy infrastruktury drogowej, komunikacyjnej i technicznej. Zawarta w tej samej umowie deklaracja wybudowania do końca 2017 roku, we własnym zakresie i na koszt inwestora, kładki dla pieszych, biegnącej od centrum handlowego, wzdłuż dawnego dworca kolejowego, wciąż jest tylko zapisem na papierze - podaje oficjalny portal miejski Poznania.

Wraz z poprzednim zarządem PKP opracowano koncepcję, która zakładała m.in. przebudowę starego budynku dworcowego i budowę kładki łączącej obecny dworzec z peronami 4, 5 i 6. Miasto dotrzymało wszystkich uzgodnień z ówczesnym zarządem kolejowej spółki. Jesienią ubiegłego roku nowy zarząd PKP nie przedłużył umowy z inwestorem i zapowiedział inną koncepcję modernizacji dworca, za unijne pieniądze.

Wiosną tego roku, podczas spotkania w Urzędzie Miasta Poznania, przedstawiciele PKP SA deklarowali, że budowa kładki, będąca elementem modernizacji dworca, dojdzie do skutku. Ustalono, że PKP SA miałyby przejąć zobowiązanie budowy kładki po zlikwidowanej spółce  celowej, która wcześniej była inwestorem dla tego przedsięwzięcia. Strony miały podpisać aneks, w którym zapisy pierwotnej umowy zostaną dostosowane do obecnego stanu formalno-prawnego. W aneksie miały zostać uregulowane m.in. kwestie związane ze stronami umowy, terminem budowy kładki  i zabezpieczeniem realizacji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY