REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Poznań walczy z reklamami i stawia na dobrą jakość przestrzeni

  • Autor: PAP
  • 15 cze 2016 09:31
Poznań walczy z reklamami i stawia na dobrą jakość przestrzeni
Poznań, fot. pixabay.com

Kilkadziesiąt mln zł rocznie wydaje Poznań na utrzymanie porządku i poprawę estetyki – poinformował wiceprezydent miasta Maciej Wudarski. Poznań walczy z nielegalnymi reklamami, porządkuje wygląd i kolorystykę miejskiej infrastruktury.

REKLAMA

Przedstawiciele poznańskiego magistratu przedstawili we wtorek na konferencji prasowej efekty działań prowadzonych na rzecz poprawy estetyki przestrzeni publicznej.

Plastyk miejski Piotr Libicki podkreślił, że do tej pory w Poznaniu udało się m.in. poprawić wygląd elementów miejskiej infrastruktury, ogródków gastronomicznych, czy stoisk z pamiątkami na Starym Rynku. W ostatnim czasie zlikwidowano też kilkadziesiąt nielegalnych nośników reklamowych. "Nie dążymy do wyeliminowania reklam w ogóle; dążymy do tego, by zbudować zasady na jakich ta reklama może być obecna w przestrzeni publicznej" - powiedział Libicki.

Trwają prace nad ujednoliceniem wyglądu mebli miejskich, rozbudową i modyfikacją systemu informacji miejskiej, utrzymaniem spójnej kolorystyki w przestrzeni miasta, porządkowaniem reklam i szyldów na poznańskich ulicach. W mieście pojawiły się też pierwsze, bardziej estetyczne wiaty przystankowe.

"Naszym zasadniczym celem jest dobrze zbudowana, uporządkowana przestrzeń - by nie było elementów zaśmiecających ją wizualnie, chociażby wyróżniającym kolorem. Uporządkowanie przestrzeni publicznej chcemy osiągnąć m.in. poprzez neutralność kolorystyczną elementów infrastruktury, minimalizm infrastrukturalny, spójne oznakowanie, obecność zieleni" - powiedział Libicki.

Jak podkreślił, porządkowanie przestrzeni publicznej przekłada się na zainteresowanie mieszkańców własnym miastem i komfort przebywania w nim. "Jeszcze kilka lat temu weekend był w Poznaniu czasem pustki: na ulicach nie było mieszkańców. Dziś liczba osób spacerujących po Poznaniu, wypoczywających tutaj wzrosła diametralnie" - powiedział.

W najbliższą sobotę miasto zaprasza poznaniaków do wspólnego czyszczenia słupów trakcyjnych ze szpecących, nielegalnych reklam. W ramach tegorocznej edycji akcji "Czyste słupy", odświeżonych i odmalowanych ma być kilkadziesiąt słupów w ścisłym centrum Poznania.

Kampania mająca na celu uświadomienie, że reklamy na miejskiej infrastrukturze są nielegalne, a ich usuwanie jest kosztowne została zainicjowana w ub. roku. W tym roku w mieście ma być odnowionych w sumie ok. 350 słupów trakcyjnych.

Wiceprezydent Poznania Maciej Wudarski powiedział na konferencji, że na poprawę estetyki miasta: naprawy, sprzątanie, ale też np na usuwanie gum do żucia z ulic i chodników, wydawanych jest w sumie 20-40 mln zł rocznie. "Miasto może podejmować różne działania w tym zakresie, ale tak długo, jak poznaniacy nie uświadomią sobie, że mają wpływ na czystość w mieście, z porządkiem będzie problem. Podnoszeniu tej świadomości służy także nasza akcja czyszczenia słupów" - powiedział Wudarski.

Piotr Libicki przyznał, że Poznań ma dużo do nadrobienia jeśli chodzi o poprawianie jakości przestrzeni miejskiej.

"Miasta, które od dawna stawiały na dobrą jakość tej przestrzeni, dzisiaj rzeczywiście wygrywają - tak jest na przykład w przypadku Wrocławia. Potrzebujemy czasu, by nadgonić pewne rzeczy, ale jesteśmy na dobrej drodze. W ciągu ostatnich dwóch lat w Poznaniu wydarzyło się naprawdę wiele dobrego" - powiedział.

Wśród miejsc, które udało się ożywić, uporządkować, lub którymi udało się zainteresować na nowo poznaniaków Libicki wymienił m.in. pl. Wolności, dziedziniec urzędu miasta, ul. Wrocławską czy tereny nadwarciańskie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.