REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Poznań z kładką pieszo-rowerową przez Wartę

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 lis 2015 11:22
Poznań z kładką pieszo-rowerową przez Wartę
fot. Demiurg
Poznań z kładką pieszo-rowerową przez Wartę
Poznań z kładką pieszo-rowerową przez Wartę
Poznań z kładką pieszo-rowerową przez Wartę
Poznań z kładką pieszo-rowerową przez Wartę

Kładka pieszo-rowerowa połączy Berdychowo, Ostrów Tumski i Chwaliszewo według przygotowanej przez biuro Demiurg koncepcji z wykorzystaniem odrestaurowanych zabytkowych przęseł Mostu Starołęckiego.

REKLAMA

Głównym założeniem było skomunikowanie pieszo-rowerowe Starego Rynku/Chwaliszewa, Ostrowa Tumskiego i Berdychowa. Aktualna przeprawa możliwa jest jedynie przez Most Św. Rocha oraz Most Bolesława Chrobrego. Dzięki nowemu połączeniu zyskają mieszkańcy, rowerzyści, studenci, turyści oraz sportowcy korzystający z uroków jeziora Malta. Dodatkowo wykorzystany zostanie cypel na Ostrowie Tumskim do którego dostęp jest utrudniony, a stanowi bardzo ciekawe miejsce dla mieszkańców miasta Poznania.

Założeniem koncepcji jest wykorzystanie pięciu odrestaurowanych przęseł ze zbudowanego w 1875 r. mostu Starołęckiego w Poznaniu unikalnego na skalę europejską ze względu na swój układ Gerberowski. Nowa przeprawa pomiędzy Chwaliszewem, Ostrowem Tumski i Berdychowem jest dłuższa o kilkadziesiąt metrów niż przeprawa przez Starołękę, z której odzyskano zabytkową konstrukcję. W związku z tym niezbędne będzie doprojektowanie dwóch nowych przęseł bezpośrednio nad rzeką Wartą i Cybiną. Dokłada lokalizacja uzależniona była od możliwości prawnymi związanych z Miejscowym Planem Zagospodarowania Przestrzennego. Ostateczny układ kładki pieszo-rowerowej jest wynikiem wymiarów zabytkowej konstrukcji, a także zapewnieniem żeglowności na rzece Warta.

Rozbiórka mostu kolejowego na Starołęce rozpoczęła się w styczniu 2015 r. Warunkiem zgody miejskiego konserwatora zabytków na demontaż kładki, była możliwość zachowania zabytkowych elementów mostu. Budowa kładki planowana jest w okresie do 3 lat. W 2016 r. ruszyć mają prace projektowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY