REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Profesor Adam Myjak dla sieci galerii Dekada

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 maj 2015 10:00
Profesor Adam Myjak dla sieci galerii Dekada
Konferencja Dekada, od lewej: prof. Adam Myjak, Waldemar Dąbrowski, Aleksander Walczak, prowadzący rozmowę Krzysztof Ziemiec
Profesor Adam Myjak dla sieci galerii Dekada
Profesor Adam Myjak dla sieci galerii Dekada

Już wkrótce w kolejnych miastach Polski przed centrami handlowymi Dekada zostaną odsłonięte rzeźby z cyklu „Figury” wykonane przez wybitnego artystę, Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie - Adama Myjaka.

REKLAMA

Dziesięć obiektów Dekada zostanie połączonych szczególnym elementem plastycznym: „Figurami” profesora Adama Myjaka, rektora warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, wybitnego rzeźbiarza.

„Figury” są kontynuacją cyklu realizowanego przez tego artystę od wielu lat. Masywne, monumentalne postacie są z jednej strony figuralnym wyobrażeniem człowieka, z drugiej jednak swoją abstrakcyjną formą stwarzają nieskończone pole dla wyobraźni i poszukiwania idei ukrytej w formie. Czy jest to uskrzydlona postać symbolizująca „genius loci”, czyli duch miejsca, podstawa każdej inwestycji i inspiracja dla rozwoju projektu? A może postać symbolizuje „Anioła Biznesu”, inicjatora rozwoju pobudzającego przedsiębiorczość? Czyż nie jest to człowiek czynu twardo stąpający po ziemi, ale jednocześnie wiedziony wizją, „rwący się do lotu”?

Rzeźby wybitnych artystów w przestrzeni publicznej centrów handlowych już powstawały w Polsce i za granicą, jednak unikalne jest w tym przypadku stworzenie cyklu dziesięciu praktycznie identycznych postaci dla dziesięciu obiektów.

– Jest to zamysł niekonwencjonalny i unikalny na skalę europejską. Posągi niemal identyczne stanowić będą swego rodzaju znak rozpoznawczy, symbol tej marki w przestrzeni publicznej – stwierdza profesor Adam Myjak.

Rzeźby zostaną postawione przed obiektami, w specjalnie wyodrębnionej przestrzeni. Będą symbolizować sztukę i mistrzostwo w biznesie, a także będą elementem wyróżniającym centra handlowe „Dekada” w przestrzeni publicznej, stwarzając spójną tożsamość wszystkich obiektów w portfolio firmy. Jest to równocześnie działanie z obszaru Art&Business – współpracy artysty i świata biznesu.

– Kultura nie jest żadnym decorum, jest jedną z podstawowych energii, z których rodzi się lepszy świat, lepsza gospodarka, lepszy sens życia społecznego, godniejsze życie. Popieram zbliżenie ludzi biznesu i świata sztuki. Bo ludzie polskiej gospodarki też są wielkimi kreatorami. To nie są kreacje mniejsze niż kreacje artystyczne. One również wymagają wyobraźni, niezwykłej pracy, nie rodzą się z niczego – powiedział Waldemar Dąbrowski, dyrektor naczelny Teatru Wielkiego, który sam siebie określa jako „twórcę przestrzeni, w których spełniają się talenty artystyczne”, a wspólnie z Adamem Myjakiem był inicjatorem Galerii Opera – projektu Teatru Wielkiego – Opery Narodowej i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Dekada konsekwentnie promuje rolę nowoczesnego handlu w podnoszeniu atrakcyjności centrów miast, wskazując korzyści dla mieszkańców oraz lokalnej przedsiębiorczości. Nowoczesna architektura, wkomponowana w strukturę tkanki miejskiej, dogodne rozwiązania komunikacyjne, wprowadzenie nowych funkcji oraz atrakcyjnych marek ogólnopolskich i międzynarodowych przyczyniają się do rewitalizacji historycznych centrów miast.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.