REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Profesor Adam Myjak dla sieci galerii Dekada

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 22 maj 2015 10:00
Profesor Adam Myjak dla sieci galerii Dekada
Konferencja Dekada, od lewej: prof. Adam Myjak, Waldemar Dąbrowski, Aleksander Walczak, prowadzący rozmowę Krzysztof Ziemiec
Profesor Adam Myjak dla sieci galerii Dekada
Profesor Adam Myjak dla sieci galerii Dekada

Już wkrótce w kolejnych miastach Polski przed centrami handlowymi Dekada zostaną odsłonięte rzeźby z cyklu „Figury” wykonane przez wybitnego artystę, Rektora Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie - Adama Myjaka.

REKLAMA

Dziesięć obiektów Dekada zostanie połączonych szczególnym elementem plastycznym: „Figurami” profesora Adama Myjaka, rektora warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, wybitnego rzeźbiarza.

„Figury” są kontynuacją cyklu realizowanego przez tego artystę od wielu lat. Masywne, monumentalne postacie są z jednej strony figuralnym wyobrażeniem człowieka, z drugiej jednak swoją abstrakcyjną formą stwarzają nieskończone pole dla wyobraźni i poszukiwania idei ukrytej w formie. Czy jest to uskrzydlona postać symbolizująca „genius loci”, czyli duch miejsca, podstawa każdej inwestycji i inspiracja dla rozwoju projektu? A może postać symbolizuje „Anioła Biznesu”, inicjatora rozwoju pobudzającego przedsiębiorczość? Czyż nie jest to człowiek czynu twardo stąpający po ziemi, ale jednocześnie wiedziony wizją, „rwący się do lotu”?

Rzeźby wybitnych artystów w przestrzeni publicznej centrów handlowych już powstawały w Polsce i za granicą, jednak unikalne jest w tym przypadku stworzenie cyklu dziesięciu praktycznie identycznych postaci dla dziesięciu obiektów.

– Jest to zamysł niekonwencjonalny i unikalny na skalę europejską. Posągi niemal identyczne stanowić będą swego rodzaju znak rozpoznawczy, symbol tej marki w przestrzeni publicznej – stwierdza profesor Adam Myjak.

Rzeźby zostaną postawione przed obiektami, w specjalnie wyodrębnionej przestrzeni. Będą symbolizować sztukę i mistrzostwo w biznesie, a także będą elementem wyróżniającym centra handlowe „Dekada” w przestrzeni publicznej, stwarzając spójną tożsamość wszystkich obiektów w portfolio firmy. Jest to równocześnie działanie z obszaru Art&Business – współpracy artysty i świata biznesu.

– Kultura nie jest żadnym decorum, jest jedną z podstawowych energii, z których rodzi się lepszy świat, lepsza gospodarka, lepszy sens życia społecznego, godniejsze życie. Popieram zbliżenie ludzi biznesu i świata sztuki. Bo ludzie polskiej gospodarki też są wielkimi kreatorami. To nie są kreacje mniejsze niż kreacje artystyczne. One również wymagają wyobraźni, niezwykłej pracy, nie rodzą się z niczego – powiedział Waldemar Dąbrowski, dyrektor naczelny Teatru Wielkiego, który sam siebie określa jako „twórcę przestrzeni, w których spełniają się talenty artystyczne”, a wspólnie z Adamem Myjakiem był inicjatorem Galerii Opera – projektu Teatru Wielkiego – Opery Narodowej i Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.

Dekada konsekwentnie promuje rolę nowoczesnego handlu w podnoszeniu atrakcyjności centrów miast, wskazując korzyści dla mieszkańców oraz lokalnej przedsiębiorczości. Nowoczesna architektura, wkomponowana w strukturę tkanki miejskiej, dogodne rozwiązania komunikacyjne, wprowadzenie nowych funkcji oraz atrakcyjnych marek ogólnopolskich i międzynarodowych przyczyniają się do rewitalizacji historycznych centrów miast.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY