REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Projektowanie przez odejmowanie - wywiad

  • Autor: Propertydesign.pl, Emilia Wiśniewska
  • 21 mar 2014 12:56
Projektowanie przez odejmowanie - wywiad
Dariusz Gocławski, właściciel pracowni A+D z Warszawy
Projektowanie przez odejmowanie - wywiad
Projektowanie przez odejmowanie - wywiad

Kryzys podniósł poprzeczkę, bo wraz z nim rozpoczęła się ostra walka na rynku projektantów - mówi w rozmowie z Propertydesign.pl Dariusz Gocławski, właściciel pracowni A+D.

REKLAMA

W takim stylu powstały np. biura firm Google i Facebook. Czy takie powierzchnie mamy też w Polsce?

Biuro jest domem dla marki. W Polsce też są tego typu wnętrza. Wszystko zależy od charakteru pracy firmy. Spółki typu Google czy Facebook – czyli takie, które stawiają na dynamiczny rozwój – muszą stymulować kreatywność i zachęcać do pracy zespołowej.

Zupełnie inny klimat będzie panował w firmie logistycznej, księgowej, prawniczej czy handlowej. Na przykład biuro firmy Levi's w Brukseli ma inną aranżację na każdym z pięter. W Polsce spółka też chciała się wyróżnić - poszczególne działy mają odmiennie zaaranżowaną przestrzeń, a projektanci skupieni na pracy kreatywnej mają inny widok z okna, niż analitycy.

Każde biuro, to inna marka i inne środowisko.

Państwo robili takie biura?

Oczywiście. Robiliśmy taki projekt np. dla Millward Brown SA. W biurze widać, jak życie zawodowe pracowników zazębia się z życiem prywatnym. Mają tam hulajnogi i rowery, którymi przemieszczają się po pomieszczeniach. I to nie jest sztuczny zabieg, nikt ich nie zmuszał, po prostu dorośli ludzie zaczęli przemieszczać się hulajnogami po biurze. Widać jak tworzą wspólną całość, niemal rodzinę. Wspólnie jedzą posiłki, świętują, wspierają się i rozwijają.

Firmy kreatywne to po prostu żywy organizm.

Czy realizacja takiego projektu trwa dłużej niż standardowego?

Tworzenie projektu jest jak planowanie usadzenia gości przy stole – jedna ciocia nie lubi siedzieć obok wujka, a inna chce sobie poplotkować. Trzeba tak dostosować i zmienić aranżację, aby pracownicy czuli się komfortowo siedząc obok siebie. Jeden jest odludkiem, inny lubi pracę wśród ludzi. Do jednych osób dochodzą klienci, do innych nie. Dopiero jak pracownicy ustalili swoje miejsca, wykreowała się stabilna aranżacja.

Teraz robimy kolejne piętro w PZU Tower w Warszawie – odejmując czas na kwestie urzędowe, realizacja projektu trwa kilka miesięcy.

A w sklepach? Projektowanie i design to element sztuki, a w salonach chodzi o to, aby sprzedać produkt.

Design to sztuka sprzedawania. Powstał, żeby więcej sprzedawać. W Polsce praktycznie każdy potencjalny klient już wszystko ma. Trzeba zatem projektować i dodawać funkcji oraz wartości. Design to też sztuka rozwiązywania problemów.

Sklep to miejsce, a nie tylko pudełko z zawartością. To połączenie marki, klientów i towarów lub usług. Design nie jest w nim najważniejszy - najważniejszy jest konsument, który powinien coś przeżyć, nawiązać kontakt z marką, zapamiętać ją i jeśli nawet nie kupi jej na miejscu, to wróci do niej w odpowiednim czasie.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.