REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Projektowanie przez odejmowanie - wywiad

  • Autor: Propertydesign.pl, Emilia Wiśniewska
  • 21 mar 2014 12:56
Projektowanie przez odejmowanie - wywiad
Dariusz Gocławski, właściciel pracowni A+D z Warszawy
Projektowanie przez odejmowanie - wywiad
Projektowanie przez odejmowanie - wywiad

Kryzys podniósł poprzeczkę, bo wraz z nim rozpoczęła się ostra walka na rynku projektantów - mówi w rozmowie z Propertydesign.pl Dariusz Gocławski, właściciel pracowni A+D.

REKLAMA

Design stoi na drugim miejscu, bo na pierwszym jest dyspozycja funkcji, scenariusz wizyty itp. Design, światło, atmosfera, kolor, wielkości i kształty, zapachy, materiały, scenografie.

Ciekawy design zastosowaliśmy w koncepcie dla sieci Witchen Shoes, choć nie został jeszcze wdrożony. Sklep jest prawie pusty, ale wstawiłem tam oryginalny fotel – mój ulubiony Proust - i ten właśnie obiekt przyciąga, bo gwarantuje określone przeżycie, a równocześnie jest ikoną designu.

Można też uzyskać efekt „wow” większą liczbą elementów: zapachem, temperaturą czy dźwiękiem.

W Mediolanie, w każdym sklepie, klamka w drzwiach wejściowych jest inna: skórzana, kryształowa. Ciepła lub zimna. Gładka albo chropowata. Za jej pomocą też trafiają do nas jakieś przeżycia i albo je lubimy, albo nie. Albo są do nas dopasowane, albo nie.

Łatwo jest pokazać szczerość w starym budynku, który ma swoją historię. A w nowym?

W restauracji Brooklyn na rogu Jana Pawła i Świętokrzyskiej, budynku z lat 70., gdzie odkryliśmy to, co się dało, przebiliśmy się przez strop. Został beton, ale reszta to już nic prawdziwego. Musieliśmy wykreować jakieś przeżycie – np. obrazy, wydzielenie stref. Sprawiliśmy, że będąc tam, czujemy się trochę, jak na moście w Brooklynie lub na stadionie. Jest to już ten kierunek udawania, robimy „lekki Disneyland” – manipulujemy światłem, grafiką, materiałem, kształtem siedzisk, czymś co podświadomie kojarzymy z Brooklynem, metrem, dachami brooklińskimi.

I które projekty Pan woli?

Lubię, jak projekty działają i odnoszą sukcesy. Klient nie wie, co zostało zrobione, nie wie, jaki jest sufit. Ważne, że czuje klimat. Jak uda nam się sprawić, że zaspokoimy oczekiwania w miejscach, które projektujemy, to dobrze. Gdy miejsce działa tak, że przyciąga określoną grupę ludzi, to jest dobre.

Tak naprawdę lubię jeden i drugi kierunek projektowania – to zależy też od marki. Jak przechodzę obok miejsca, które projektowałam i widzę, że ludzie tam wchodzą, są uśmiechnięci, to dowód na sukces.

Restauracja Aioli jest wielkim sukcesem. Dobry projekt wnętrza – poza kuchnią - to przepis na sukces dla gastronomii?

Tak – dobry projekt to ważny czynnik sukcesu. Ale w takim projekcie łączy się wiele elementów: był koncept aranżacji, koncept gastronomiczny, koncept drinków, brandingu, strategii marketingu, działań „kulturalno-oświatowych”, muzyki. Całość spinał inwestor z ogromnym doświadczeniem w gastronomii… I ważny jest obecny personel: dopasowany do klimatu lokalu. Wszystkie te dobrze rozplanowane i dopasowane do siebie funkcje dają podstawy przepisu na sukces.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.