REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Projektowanie przez odejmowanie - wywiad

  • Autor: Propertydesign.pl, Emilia Wiśniewska
  • 21 mar 2014 12:56
Projektowanie przez odejmowanie - wywiad
Dariusz Gocławski, właściciel pracowni A+D z Warszawy
Projektowanie przez odejmowanie - wywiad
Projektowanie przez odejmowanie - wywiad

Kryzys podniósł poprzeczkę, bo wraz z nim rozpoczęła się ostra walka na rynku projektantów - mówi w rozmowie z Propertydesign.pl Dariusz Gocławski, właściciel pracowni A+D.

REKLAMA

W restauracji Aioli widać podział na strefy.

Tak, to fajne, kiedy projektuje się tego typu miejsca. Podpowiadam w pracowni projektantom – wyobraźcie sobie kogoś, kto jest w piątek po pracy, zmęczony, albo rano wstaje. Czego oczekuje od miejsca, gdzie chce usiąść, a może stanąć? Staramy się postawić się w określonej roli, wczuć w osobę, która będzie tu przesiadywać. Rano ktoś wchodzi na espresso, po południu obserwuje ruch na Świętokrzyskiej, a wieczorem może porozmawiać przy stole.

Właśnie, ten długi stół trochę niektórych odstrasza…

Tak, to się nazywa "social table" – chodzi o to, aby wyjść z mieszkań, siedzieć ramię w ramię z innymi. To wyjątkowa sprawa - dzielić się czasem i wspólnym posiłkiem. Sam jestem introwertykiem i nigdy przy tym stole nie siedziałem. Ale to dobry trend. Wiem, że działa, bo tworzy się kultura miejsca. Jest kulturotwórczy.

Kiedyś to było wspólne tańczenie, dziś jest to dzielenie się wspólnym przeżyciem. Choć oczywiście można też rozsunąć stoły i potańczyć.

Proszę jeszcze opowiedzieć o jednym z najciekawszych Państwa projektów.

Marka Osovski – koszule męskie. 10 lat temu był to mój drugi projekt w karierze, w pierwszych miesiącach działalności studia A+D. To był fajny projekt, działał przez 9 lat. Klient był zadowolony, a projekt okazał się być ponadczasowym. I dwa miesiące temu klient wrócił. Zrobiłem dla niego kolejny, już dziesiąty koncept w Galerii Mokotów.

Wcześniej patrzyłem na sklep, jak na maszynę, która ma działać – mają być półki, lady, przymierzalnie. Teraz spoglądam oczami konsumenta galerii handlowej: czy sklep widać z samego rogu, jak się prezentuje pod różnymi kątami, jak wypada jako element większej układanki – miejsca, funkcji dużej galerii handlowej, ulicy, sprzedaży, wizerunku, przeżycia.

To obrazuje, jak przez 10 lat zmieniło się projektowanie miejsc sprzedaży. To tworzenie miejsc, w których spotykają się marki i klienci, obojętnie czy to koszule, telefony, kwiaty czy jedzenie, ubezpieczenia czy gaz. Każde miejsce ma markę.

Marka to obietnica. Wchodzimy do T-Mobile i to jest obietnica czegoś, kupujemy daną odzież, bo to też obietnica. My opakowujemy te obietnice. Urealniamy je. Materializujemy marki. Tworzenie sklepów to łączenie funkcji, estetyki, przeżyć, czasu… trudno to zdefiniować.

A inne projekty?

Brooklyn. Inwestor poprosił o koncepcję, nawet nie o projekt. Był otwarty na pomysły, podobało mi się jego podejście. Na bazie dwóch szkiców odręcznych powstała restauracja o wielu „twarzach”, ze świetnie działającą funkcją.

Jaka to powierzchnia?

160-180 mkw. na dwóch poziomach, razem z dwoma kuchniami – na dole restauracyjna, a na górze do szybkiego przygotowania dań.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.