REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Property Forum 2017: Projektując hotele trzeba iść o krok do przodu

  • Autor: propertynews.pl
  • 02 paź 2017 12:32
Property Forum 2017: Projektując hotele trzeba iść o krok do przodu
Paneliści podczas dyskusji na temat „Jak zaprojektować idealny hotel – biznes w parze z designem” podczas Property Forum 2017, fot. PTWP

Dziś aby osiągnąć biznesowy sukces, hotel musi wyróżniać się nie tylko lokalizacją czy świetnym serwisem, ale także designem i nowoczesnymi rozwiązaniami. O tym rozmawiali eksperci podczas dyskusji na temat „Jak zaprojektować idealny hotel – biznes w parze z designem” podczas Property Forum 2017.

REKLAMA

Czy design wpływa na sukces hotelu? Jeśli tak, w jakim stopniu jest odpowiedzialny za pomyślność realizacji? Czy jest to kluczowy aspekt, który zarówno projektanci, jak i inwestorzy powinni brać pod uwagę? Takimi pytaniami rozpoczął dyskusję moderator Tomasz Pągowski.

Design – emocje czy funkcjonalność?

- Aby hotel osiągnął sukces, powinien wyróżniać się od konkurencji designem, niepowtarzalnością oraz oryginalnością. Hotel musi dostarczać swoim gościom całkiem nowe, niespotykane nigdzie indziej doświadczenia. Zachwycać może zarówno świetny serwis, jak i nowoczesne rozwiązania – zaznaczyła Brigida Aleksandraviciute, dyrektor zarządzająca Apex Alliance Hotel Management.

Wojciech Witek, założyciel Iliard Architecture & Project Management zgodził się co do tego, że sukces hotelu związany jest bezpośrednio z dobrze zaprojektowanym designem. Podkreślił jednak, że design ściśle wiąże się również z funkcjonalnością. - Nic tak bardzo nie irytuje gości hotelowych, jak udogodnienia, które nie działają i nie spełniają swojej funkcji. Designem możemy znacznie pomóc, ale możemy również zaszkodzić – mówił.

Magdalena Fedorowicz-Boule, właściciel pracowni architektonicznej Tremend, podkreśliła, że dla niej design to coś, co wywołuje emocje. - To piękno, które zachwyca. Każdy człowiek, który znajduje się w danej przestrzeni poszukuje piękna, które wywoła zachwyt. Światło, kolor – tych elementów poszukujemy we wnętrzu, aby stało się dla nas źródłem inspiracji – dodała.

Gość w centrum uwagi

Wojciech Witek podkreślał, że kluczem do sukcesu jest określenie oczekiwań gości danego hotelu. - Hotele różnią się między sobą m.in. grupą docelową. Inaczej projektuje się dla hoteli turystycznych, a inaczej dla hoteli biznesowych. Designem należy trafić do odpowiedniego odbiorcy. Trzeba zrozumieć, dla kogo projektujemy i dostosować design pod modelową personę. Musimy trafić w potrzeby gościa hotelowego i to jest klucz sukcesu hotelu.

Władysław Grochowski, prezes Grupy Arche podkreślił, że dla niego każdy klient jest ważny, w związku z tym każdy projekt musi być niepowtarzalny, żeby choć trochę zaskoczyć odbiorcę. - Jeśli hotel jest częścią zabytku, świetnym rozwiązaniem będzie kolekcja dzieł sztuki. Hotele poprzemysłowe również dają olbrzymie możliwości. Wyeksponowanie niepowtarzalnego charakteru miejsca będzie stanowić jego istotę piękna docenioną przez każdego odbiorcę. Dla nas jest to niezwykle inspirujące i ten kierunek chcemy kontynuować w naszych działaniach – zaznaczył Grochowski.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY