REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Property Forum: Druga młodość biurowców, czyli operacja - modernizacja

  • Autor: propertynews.pl
  • 04 paź 2017 10:20
Property Forum: Druga młodość biurowców, czyli operacja - modernizacja
Sesja „Operacja – modernizacja czyli drugie życie biurowców”, Property Forum 2017

Jak zamienić stary biurowiec w modne i przyjazne miejsce pracy? Czy potencjał starego obiektu można odbudować? - odpowiedź na te pytania stała się celem sesji „Operacja – modernizacja czyli drugie życie biurowców”, która miała miejsce w trakcie Property Forum 2017.

REKLAMA

- Deficyt dobrych, centralnych lokalizacji - zarówno w Warszawie, jak i na największych rynkach regionalnych poza stolicą – z pewnością będą zachęcać inwestorów do rewitalizacji i dostosowania dobrze położonych nieruchomości w centrach miast. Podczas przeglądania ofert na rynku nieruchomości biurowych – zarówno tych nowych, jak i zrewitalizowanych - już na pierwszy rzut oka widać, że budynki starsze dają nam dużo atrakcyjniejszą cenę najmu – zwracała uwagę Agata Jezierska, Headquarters Real Estate Manager, BGŻ BNP Paribas, który w ostatnim czasie sfinalizował transakcje na około 10 tys. mkw. powierzchni biurowej w warszawskim biurowcu Spektrum Tower. 

Paneliści przyznali, że taka inwestycja może być nawet bardziej opłacalna niż budowa nowego obiektu od początku, zwłaszcza gdy konstrukcja budynku pozostaje w doskonałym stanie. Ponadto, dzięki rewitalizacji pojedynczych obiektów pięknieją niejednokrotnie całe dzielnice, w których upadające budynki do tej pory jedynie „straszyły” przyjezdnych.

- Widzimy duży potencjał w budynkach tego typu. Dla mnie, jako architekta, praca z tego typu obiektem jest niezwykle kreatywna i inspirująca. Starsze obiekty dają nam możliwości kreowania wnętrz, których nie uzyskamy w nowym budownictwie - potwierdziła Małgorzata Grzyb, architekt-designer w firmie Interbiuro. - Ostatnio mieliśmy okazję pracować z budynkiem pomagazynowym. Elementy charakterystyczne dla takich wnętrz, najdrobniejsze detale pozwalają tworzyć naprawdę efektowne miejsce pracy. Pod względem designu architektury jest to fantastyczny materiał. Do tematu trzeba oczywiście podchodzić rozsądnie i indywidualnie – należy pamiętać, że wnętrze trzeba dostosować pod względem infrastruktury i funkcji do wysokich wymagań, jakie stawia nowoczesna powierzchnia biurowa - dodała.

Kolejnym powodem, dla którego inwestorzy zwracają się w kierunku starszych budynków i dostosowują je do współczesnych potrzeb, jest przywiązanie do tego, co znane.

- Ludzie lubią przebywać w środowisku, które w jakimś stopniu poznali. W tego typu potrzebę doskonale wpisuje się nadawanie nowej funkcji istniejącym już budynkom – dodała Małgorza Grzyb.

Jak zauważył Tomasz Spalik, Business Development Director w firmie Tetris, zakres modernizacji może być różny. Czasem wystarczy dodanie nowych, ciekawych funkcji, bardziej adekwatnych do lokalizacji lub bardziej potrzebnych potencjalnym najemcom.

- Każdy rewitalizowany obiekt ma swoje indywidualne zalety, lecz by je dokładnie poznać trzeba przyjrzeć się każdemu projektowi osobno. Przykładem może być  Renesans zlokalizowany przy ulicy Mokotowskiej w Warszawie. Inwestor zdecydował się na całkowitą modernizację wewnętrznego lobby oraz elewacji budynku. Wspaniały klimat budynku i jego otoczenia pozwolił zmienić stary budynek na atrakcyjną przestrzeń biurową, nie tylko klimatyczną, ale też świetnie zlokalizowaną - powiedział Tomasz Spalik.

Przeczytaj więcej: Druga młodość biurowców, czyli wielki potencjał starych nieruchomości

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.