REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Property Forum: Przepis na handel w nowym wydaniu

  • Autor: propertynews.pl
  • 25 wrz 2017 16:37
Property Forum: Przepis na handel w nowym wydaniu
Property Forum 2017, sesja "Centra handlowe. Wiele funkcji pod jednym dachem – przepis na handel w nowym wydaniu"

Centra handlowe zwariowały na punkcie szukania nowych funkcji, które będą magnesem dla klientów. O tym, że zakupy to za mało wiedzą już wszyscy, ale co - poza gastronomią, przestrzeniami do wypoczynku i pracy - musi dziś znaleźć się w nowoczesnej galerii handlowej? O tym rozmawiali uczestnicy Property Forum 2017.

REKLAMA

Firma IQS bada rynek centrów handlowych od wielu lat. Wyniki ostatnich ankiet jednoznacznie pokazują, że obiekty te przestały być wyłącznie miejscem robienia zakupów. - Galerie handlowe wychodzą naprzeciw potrzebom klientów, a nawet je kreują. Pokazują też, czym może być dziś nowoczesny obiekt – mówiła w czasie Property Forum 2017 Agnieszka Kowalewska, Shopping Center Research Manager, IQS. - To w centrach spędza się czas, je posiłki, a nawet – w nowo powstałych przestrzeniach coworkingowych – pracuje – dodaje.

(Wymuszona) kreatywność

Bartosz Pustuł, dyrektor, Dział Zarządzania, prezes zarządu, NAI Estate Fellows i moderator dyskusji podkreślił, że tę kreatywność w szukaniu nowych funkcji wymusza szybki rozwój sektora e-commerce i to, że zakupy przenoszą się do świata wirtualnego. - To nieodwracalny trend – podkreślała Agnieszka Kowalewska. Zdaniem ekspertki w przyszłości możemy spodziewać się wielu nowych funkcji, m.in. przestrzeni do edukacji, gdzie będzie można uczyć się np. robienia makijażu.

O poszukiwaniu nowych funkcji dla galerii handlowych mówiła też Ewa Kuryłowicz, wiceprezes zarządu, Kuryłowicz & Associates. - Griffin Art Space czy aukcje we wrocławskim Domu Handlowym Renoma pokazują, że w obiektach tych tkwi wielki potencjał. Ludzie cenią sobie poczucie bycia w przestrzeni publicznej – zaznaczyła.

Handel się zmienia - inaczej wygląda na rynku azjatyckim, amerykańskim, a jeszcze inaczej na europejskim. Jako przykład kierunków, jakie obierają inwestorzy centrów na świecie, Ewa Kuryłowicz podała obiekt handlowy otwarty w kwietniu br. w Japonii, wyglądający jak małe, europejskie miasteczko. - Dużo potencjału dla rozwoju centrów handlowych leży właśnie w wyrazie przestrzennym - podsumowała.

Wiele możliwości tworzenia atrakcyjnych przestrzeni handlowych dają obiekty, którymi dysponuje PKP. - Mamy ok. 600 dworców z czego połowa ma wielki potencjał do realizacji projektów komercyjnych – podkreśliła Brygida Zalewska, zastępca dyrektora, Biuro Obrotu Nieruchomościami, Polskie Koleje Państwowe SA. PKP już od kilku lat na na dużą skalę przekształcają dawne dworce I nadaje im nowe funkcje. - W wielu naszych obiektach są dziś teatry I biblioteki. Poza tym wspólnie prowadzimy eventy, współpracujemy z inwestorami – podkreśliła.

Przepis idealny

Co zatem ma się znaleźć w idealnym centrum handlowym XXI wieku – pytał Bartosz Pustuł, moderator dyskusji. - Nie ma jednej odpowiedzi. Wszystko zależy od typu obiektu handlowego, ale też wielkości miasta i samej lokalizacji – mówił Michał Małecki, Head of Leasing, CREAM Sp. z o.o.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.