REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Property Forum: Źródłem sukcesu jest powrót handlu do miast

  • Autor: propertynews.pl
  • 28 wrz 2017 12:56
Property Forum: Źródłem sukcesu jest powrót handlu do miast
fot. PTWP

Handel w Polsce powinien powrócić do centrów miast. Nowe projekty muszą zaś oddziaływać na emocje nie skalą i liczbą mkw., ale oryginalną, niepowtarzalną ofertą oraz ponadczasową architekturą i designem.

REKLAMA

Na rynku handlowym w Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia i to nie tylko w kontekście samych centrów handlowych, ale też innych miejsc związanych z handlem – uważają prelegenci dyskusji „Handel we współczesnym mieście europejskim, nowe rozwiązania i przykłady. Gdzie sięgają polskie ambicje?”, która odbyła się w czasie Property Forum 2017.

- Na rynku handlowym, szczególnie w Warszawie, zaczyna się wiele dziać. Pytanie, co ten sektor może zrobić dobrego dla miast? Moim zdaniem – bardzo wiele – podkreślał Marek Tryzybowicz, Bose International Planning and Architecture.

Andrzej M. Chołdzyński, generalny projektant, architekt, AMC-Andrzej M. Chołdzyński podkreślał, że handel istniał w miastach od zawsze. - To continuum zostało zaburzone amerykańskim pomysłem na centra na przedmieściach miast. Źródłem sukcesu jest dziś powrót handlu do miast. To ważne, szczególnie w obliczu rosnącej sprzedaży internetowej - dodał.

Powrót handlu do centrów miast powoli się dzieje. Przykładem jest Hala Koszyki, która rok temu otworzyła się dla klientów w nowej, wyjątkowej odsłonie. Koncepcję nowej Hali przygotowała pracownia JEMS Architekci, zaś za wnętrza odpowiadała Medusa Group. To pierwsze i jedyne miejsce w Polsce, gdzie pod jednym dachem świat kulinarny łączy się z przestrzenią kulturalną - a wszystko w wyjątkowym historycznym, zrewitalizowanym wnętrzu dawnego miejskiego targowiska.

- Hala Koszyki w Warszawie, Stary Browar w Poznaniu czy łódzka Manufaktura to projekty, w których inspirowano się kontekstem miejsca – mówił Marek Kuryłowicz, Kuryłowicz & Associates. Dodał, że naturalnym kierunkiem wydaje się ożywienie ulic handlowych w miastach. Nie zawsze jest to jednak łatwe i szybkie zadanie, dlatego inwestorzy – kreując nowe projekty handlowe - próbują tworzyć takie ulice w swoich obiektach. - Dobrze funkcjonujące ulice handlowe są fantastyczne dla tych, którzy chcą z nich korzystać. Istnieje jednak wiele barier utrudniających rozwój takich miejsc. Trochę charakteru ulic handlowych można starać się przenieść do obiektów lub postarać się „odczarować” nowe obiekty, by otworzyć je na miasto - podsumował.

Przeczytaj więcej: O co chodzi w handlu? O emocje

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY