REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Prosty przekaz jest najważniejszy

  • Autor: propertydesign.pl
  • 05 maj 2014 13:19
Prosty przekaz jest najważniejszy
Salon sprzedaży w Factory, fot. Neinver
Prosty przekaz jest najważniejszy
Prosty przekaz jest najważniejszy
Prosty przekaz jest najważniejszy
Prosty przekaz jest najważniejszy
Prosty przekaz jest najważniejszy

Visual merchandising to niezwykle aktualny temat. O najważniejszych zasadach stosowanych na witrynach i salonach sprzedaży, specjalnie dla Propertydesign.pl opowie Katarzyna Lipińska, współautorka publikacji „Visual merchandising. Podstawy dla salonów outlet’owych”.

REKLAMA

Czym jest tytułowy visual merchandising?

Katarzyna Lipińska: To zbiór zasad, stosowanych w salonach sprzedaży i witrynach tych placówek, które mają wpłynąć zarówno na atrakcyjność asortymentu, jak i sklepu oraz przyciągnąć klienta.

Jak zatem przyciągnąć klienta do sklepu?

KL: Ważną rolę odgrywają witryny. Mają przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, zachęcić go do wejścia do salonu i samych zakupów. Witryna ma komunikować wartości marki. Konsument ma ją pokochać, zrozumieć jej przekaz i historię, którą opowiada.

Co jest najważniejsze w witrynie?

KL: Prosty przekaz. Visual merchandiser, który pracuje nad witryną, poświęca jej wiele czasu. Na początku wymyśla historię, a później ją zamyka pracując na miejscu.

W outletach mamy na ogół dwie witryny, aby dobrze zaprezentować klientowi, co mamy w salonie sprzedaży. Najważniejszy jest prosty przekaz, np.: w tym konkretnym sklepie klient zakupi stroje typowo biznesowe. Przed witrynami nie ma czasu, aby wchodzić w niuanse.

Na czym klient skupia swoją uwagę patrząc na witrynę?

KL: Uwaga klienta stojącego przed witryną skupiona jest przede wszystkim na jej centrum (47% uwagi). Lewa strona wystawy przyciąga uwagę w 28%, zaś prawa strona - w 25%.

Jakie ma Pani jeszcze rady dotyczące dobrze zaplanowanej witryny?

KL: W witrynie trzeba unikać chaosu, wykorzystać kontrasty i światło. Klient nie dostrzega tu detali, a samą strukturę. Przestrzeń należy zatem inteligentnie wykorzystać.

Dobrze rozplanowana powierzchnia ma duże znaczenie?

KL: Jest to trudny temat. Dobrze zaplanowaną przestrzeń cechuje logiczny porządek i konsekwencja. Klient ma szybko odnaleźć się w sklepie, a przede wszystkim łatwo znaleźć produkt.

Czyli istotne jest intuicyjnie poruszania się klienta po salonie, aby było to dla niego łatwe i przyjemne?

KL: Dokładnie tak, nawet bez szczególnej nawigacji. Wiele marek stosuje nawigacje, np. tu znajduje się dział męski, a tu damski, itp. I bez tego klient powinien móc bez problemu poruszać się po salonie.

A kolor jaką odgrywa rolę?

KL: Zbyt wiele kolorów w witrynie nie będzie korzystnym rozwiązaniem - wprowadza to niepotrzebny chaos. Zaś dobrze dobrane kolory wniosą harmonię w przestrzeni witryny.

Ekspozycja na ścianach też jest istotna?

KL: Jest to konik merchandisingowy. Ściany można wykorzystać do wszystkiego: promocji, wprowadzenia nowej kolekcji czy wyprzedaży. Ściany są bardzo wdzięcznym tematem. Powinny być atrakcyjne, sugestywne i informacyjne. Priorytetem jest tu prostota aranżacji i wygoda klienta.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY