REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Prosty przekaz jest najważniejszy

  • Autor: propertydesign.pl
  • 05 maj 2014 13:19
Prosty przekaz jest najważniejszy
Salon sprzedaży w Factory, fot. Neinver
Prosty przekaz jest najważniejszy
Prosty przekaz jest najważniejszy
Prosty przekaz jest najważniejszy
Prosty przekaz jest najważniejszy
Prosty przekaz jest najważniejszy

Visual merchandising to niezwykle aktualny temat. O najważniejszych zasadach stosowanych na witrynach i salonach sprzedaży, specjalnie dla Propertydesign.pl opowie Katarzyna Lipińska, współautorka publikacji „Visual merchandising. Podstawy dla salonów outlet’owych”.

REKLAMA

Czym jest tytułowy visual merchandising?

Katarzyna Lipińska: To zbiór zasad, stosowanych w salonach sprzedaży i witrynach tych placówek, które mają wpłynąć zarówno na atrakcyjność asortymentu, jak i sklepu oraz przyciągnąć klienta.

Jak zatem przyciągnąć klienta do sklepu?

KL: Ważną rolę odgrywają witryny. Mają przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta, zachęcić go do wejścia do salonu i samych zakupów. Witryna ma komunikować wartości marki. Konsument ma ją pokochać, zrozumieć jej przekaz i historię, którą opowiada.

Co jest najważniejsze w witrynie?

KL: Prosty przekaz. Visual merchandiser, który pracuje nad witryną, poświęca jej wiele czasu. Na początku wymyśla historię, a później ją zamyka pracując na miejscu.

W outletach mamy na ogół dwie witryny, aby dobrze zaprezentować klientowi, co mamy w salonie sprzedaży. Najważniejszy jest prosty przekaz, np.: w tym konkretnym sklepie klient zakupi stroje typowo biznesowe. Przed witrynami nie ma czasu, aby wchodzić w niuanse.

Na czym klient skupia swoją uwagę patrząc na witrynę?

KL: Uwaga klienta stojącego przed witryną skupiona jest przede wszystkim na jej centrum (47% uwagi). Lewa strona wystawy przyciąga uwagę w 28%, zaś prawa strona - w 25%.

Jakie ma Pani jeszcze rady dotyczące dobrze zaplanowanej witryny?

KL: W witrynie trzeba unikać chaosu, wykorzystać kontrasty i światło. Klient nie dostrzega tu detali, a samą strukturę. Przestrzeń należy zatem inteligentnie wykorzystać.

Dobrze rozplanowana powierzchnia ma duże znaczenie?

KL: Jest to trudny temat. Dobrze zaplanowaną przestrzeń cechuje logiczny porządek i konsekwencja. Klient ma szybko odnaleźć się w sklepie, a przede wszystkim łatwo znaleźć produkt.

Czyli istotne jest intuicyjnie poruszania się klienta po salonie, aby było to dla niego łatwe i przyjemne?

KL: Dokładnie tak, nawet bez szczególnej nawigacji. Wiele marek stosuje nawigacje, np. tu znajduje się dział męski, a tu damski, itp. I bez tego klient powinien móc bez problemu poruszać się po salonie.

A kolor jaką odgrywa rolę?

KL: Zbyt wiele kolorów w witrynie nie będzie korzystnym rozwiązaniem - wprowadza to niepotrzebny chaos. Zaś dobrze dobrane kolory wniosą harmonię w przestrzeni witryny.

Ekspozycja na ścianach też jest istotna?

KL: Jest to konik merchandisingowy. Ściany można wykorzystać do wszystkiego: promocji, wprowadzenia nowej kolekcji czy wyprzedaży. Ściany są bardzo wdzięcznym tematem. Powinny być atrakcyjne, sugestywne i informacyjne. Priorytetem jest tu prostota aranżacji i wygoda klienta.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.