REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Przedszkola w Sosnowcu w projektach AiM Architekci

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 16 mar 2016 14:39
Przedszkola w Sosnowcu w projektach AiM Architekci
Przedszkole nr 20, Sosnowiec, AiM Architekci
Przedszkola w Sosnowcu w projektach AiM Architekci
Przedszkola w Sosnowcu w projektach AiM Architekci
Przedszkola w Sosnowcu w projektach AiM Architekci
Przedszkola w Sosnowcu w projektach AiM Architekci

Pracownia AiM Architekci przygotowała projekty dla dwóch przedszkoli w Sosnowcu. To co łączy obydwa przedsięwzięcia to próba stworzenia przestrzeni przyjaznej naturze, dostępnej także dla osób niepełnosprawnych.

REKLAMA

W zakresie rozwiązań projektowych architekci zastosowali duże przeszklenia, zaprojektowali przedszkola tak, aby wszystkie pomieszczenia były dostępne dla osób niepełnosprawnych, a także, aby do części pomieszczeń przedszkola można było wejść z zewnątrz budynku. Wykorzystali do tego naturalne ukształtowanie terenów.

Przedszkole nr 47:

- W przedszkolu nr 47 tęcza staje się symbolem nieskończonych możliwości edukacji dziecka, gdzie poszczególne kolory wskazują drogę rozwoju - mówi architekt Michał Mrozowski. - Kolor niebieski to obserwacja, fioletowy – odpoczynek, zielony symbolizuje naturę, żółty – relaks, pomarańczowy – zabawa, a czerwony – sport - tłumaczy architekt.

Sercem nowo powstałej części budynku jest przeszklona sala edukacyjna łącząca sale edukacyjne z przestrzenią otaczającą budynek. To stwarza możliwość równoczesnego wykorzystywania przestrzeni wewnątrz i na zewnątrz budynku, np. w trakcie przedstawień lub imprez integrujących.

Przedszkole nr 20:

W projekcie przedszkola nr 20 myślą przewodnią jest próba stopienia świata zewnętrznego z obszarem przedszkola, edukacja proekologiczna, ukazanie możliwości poznawania sensorycznego, a także wykorzystanie naturalnych elementów przyrody w edukacji.

- Tu nie symbol koloru lecz żywiołu staje się myślą przewodnią. Stąd zastosowane założenia projektowe w zakresie organizacji przestrzeni otaczającej budynek przedszkola - opowiada Michał Mrozowski. - Do ciekawszych rozwiązań w tym obszarze należy m.in. "Ogród żywiołów" obejmujący swoim zakresem 4 odrębnie wydzielone przestrzenie - dodaje.

Przestrzenie przedszkolnego "Ogrodu żywiołów" to:

- mostek widokowy – służący obserwacji z wyższego poziomu zespołów roślinnych oraz ułatwiający przejście ponad wodą w części żywiołu wody.
- zielona klasa – to miejsce, gdzie w specjalnie przygotowanym obszarze mogą się odbywać zarówno indywidualne, jak i grupowe lekcje na świeżym powietrzu. Zaprojektowano tu stoły i ławki dla uczniów, co generuje praktyczni nieograniczony potencjał wykorzystania tego miejsca.
- amfiteatr – miejsce do przeprowadzania spotkań rodzinnych, integracyjnych oraz wydarzeń promujących placówkę. Dwustronna scena amfiteatru umożliwia również połączenie zajęć na scenie i zajęcia w zielonej klasie.
- szklarnia – miejsce doświadczeń przyrodniczych, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym, gdy uwarunkowania pogodowe uniemożliwiają korzystanie z ogrodu zewnętrznego.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY