REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Przyjazne biuro – współczesne rozwiązania architektoniczne

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 15 lut 2016 11:51
Przyjazne biuro – współczesne rozwiązania architektoniczne
Biuro firmy Kaufland Polska we Wrocławiu
Przyjazne biuro – współczesne rozwiązania architektoniczne
Przyjazne biuro – współczesne rozwiązania architektoniczne
Przyjazne biuro – współczesne rozwiązania architektoniczne
Przyjazne biuro – współczesne rozwiązania architektoniczne
Przyjazne biuro – współczesne rozwiązania architektoniczne
Przyjazne biuro – współczesne rozwiązania architektoniczne

Właściwa organizacja warunków pracy jest coraz bardziej istotna dla pracodawców. Zgodnie z aktualnymi trendami w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi właściwe planowanie, tworzenie wnętrz przyjaznych pracownikom, ergonomia, brak barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych mają bardzo duże znaczenie.

REKLAMA

Właściwe planowowanie wpływa nie tylko na system pracy i wydajność, ale też na nawiązywanie relacji między pracownikami, ich kreatywność i identyfikację z firmą. Z pomocą przychodzą nowoczesne technologie coraz częściej i chętniej stosowane w realizacjach obiektów biurowych. W polskich miastach powstają budynki, których projekty bazują na standardach i doświadczeniach zachodnioeuropejskich. Przykładem troski o komfort pracowników mogą być rozwiązania zastosowane w nowej siedzibie firmy Kaufland Polska we Wrocławiu. Projektanci biurowca, wrocławska pracownia projektowa Grupa RB, w ścisłej współpracy z inwestorem, wypracowali ciekawe rozwiązania techniczno-budowlane.

Budynek bez barier

Biurowiec przeznaczony dla ponad 700 pracowników zaprojektowano w oparciu o niemieckie standardy tzw. budynku bez barier, przyjaznego zwłaszcza osobom niepełnosprawnym. Oprócz oczywistych rozwiązań budowlanych, takich jak dostosowane stanowiska postojowe, podjazdy, pochylnie, toalety, zastosowano także najnowocześniejsze udogodnienia. Na uwagę zasługuje w pełni zautomatyzowany, zintegrowany z kontrolą dostępu, system otwierania drzwi przymykowych w głównych ciągach komunikacyjnych i wejściach do budynku. W obiekcie wykorzystano wizualno-akustyczne panele sterujące w windach osobowych wraz z oznakowaniem pięter pismem dla niewidomych, a także wizualną i akustyczną instrukcję na drogach ewakuacyjnych. Uwzględniono również „bezpieczne strefy” dla osób niezdolnych do samopomocy w razie ewakuacji.

Przyjazny open space

Przestrzeń w biurowcu została zaprojektowana tak, aby dobrze doświetlić pomieszczenia. Większa cześć budynku to powierzchnie open space, które mogą być jednak swobodnie i w ekonomiczny sposób dzielone. Ciekawym rozwiązaniem, jakie architekci z Grupy RB zaproponowali w biurowcu, jest wprowadzenie w środkowym trakcie wszystkich pięter stref rekreacyjnych w formie wysp z kanapami, fotelami, stolikami, roślinami, które sprzyjają nawiązywaniu kontaktów tak istotnych w codziennej pracy, szczególnie nad dużymi projektami. Dobremu samopoczuciu pracowników i ich chęci do działania mają sprzyjać ergonomiczne meble utrzymane w odcieniach bieli, szarości i czerwieni, estetyczne systemowe ścianki wewnętrzne w znacznej mierze przeszklone, duże przestrzenie między biurkami. Nad monitorami zastosowano energooszczędne, niemęczące wzroku oświetlenie LED z automatyczną regulacją jego natężenia, dostosowaną do aktualnych warunków doświetlenia i nasłonecznienia wnętrz.

Nowoczesne rozwiązania

Projektanci z Grupy RB wyposażyli budynek w nowoczesne, zaawansowane i inteligentne systemy sterowania wyposażeniem budynku (BMS). Prawie 2,5 tys. metrów kwadratowych zewnętrznych ruchomych żaluzji może być sterowanych zarówno automatycznie, jak i ręcznie. Ograniczono w ten sposób przegrzewanie budynku w okresie letnim oraz znacznie podniesiono komfort pracy przy komputerach. Sterowanie oświetleniem i żaluzjami zrealizowano w oparciu o system KNX, który do tej pory w tak rozbudowanej formie był stosowany bardzo rzadko

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.