Pszczele hotele na dachu wrocławskiego centrum handlowego



PropertyDesign.pl - 06-08-2019 11:18


Niedawno dwa ule zostały zamontowane na dachu wrocławskiego centrum handlowego Borek. To inicjatywa Carrefour Polska, która ma zwrócić uwagę na problem spadku populacji pszczół, ale też pokazać, że warto podejmować akcje, które wpływają na poprawę stanu środowiska naturalnego.

Akcja Carrefour Polska o nawie „Pszczele Hotele” jest prowadzona na terenie całej Polski wspólnie z firmą Pszczelarz Kozacki, która obejmuje opieką wszystkie ule na dachach sklepów oraz zajmuje się zbieraniem miodu z pasieki. Niedawno dwa ule zostały zamontowane na dachu wrocławskiego Centrum Handlowego Borek. Obecność pszczół w centrum miasta jest bardzo korzystna dla lokalnego ekosystemu – dzięki ulokowaniu uli na dachu, owady żyją z dala od ludzi, ruchu ulicznego czy miejskiego zgiełku. Obok charakterystycznych drewnianych domków, na dachu Borka stanęły kwietniki z różnorodną roślinnością. Ule zostaną specjalnie zabezpieczone przed zmiennymi warunkami atmosferycznymi, w tym przed deszczem, śniegiem i porywistym wiatrem. Dzięki temu, pszczoły będą mogły bezpiecznie przezimować w ulach. 

– W myśl inicjatywy proekologicznej, wspólnie z Centrum Handlowym Borek, wprowadziliśmy zmiany, które zawędrowały aż na dach naszego sklepu! W miejscu na co dzień niedostępnym dla gości galerii, postawiliśmy dwa ule, w którym zamieszkały rodziny pszczół – łącznie 100 tys. tych pożytecznych owadów. Klienci Carrefour i CH Borek nie odczują ich obecności, ale wrocławska przyroda, okoliczne skwery i ogródki działkowe już tak! Pasieka na dachu to również pyszny miód, o którego leczniczych i odżywczych właściwościach nikogo nie trzeba przekonywać – komentuje Michał Nierzewski, dyrektor Hipermarketu, Carrefour Wrocław Borek 105. 

– Niezmiernie cieszymy się z akcji Carrefour przeprowadzonej na dachu Centrum Handlowego Borek. Szczególnie w obliczu zmian klimatycznych, zanieczyszczenia powietrza i środowiska, jak również globalnego ocieplenia – obecność pszczół i ich praca jest nam niezbędna i nieoceniona. Mamy nadzieję, że pszczoły zadomowią się u nas na dobre, a inicjatywa zwróci uwagę na realny problem, jakim jest spadek populacji pszczół na świecie i pokaże, że każdy – nawet poprzez takie drobne działania – może przyczynić się do polepszenia ich liczebności i pozytywnie wpłynąć na otaczające nas środowisko – dodaje Anna Cieciuch, dyrektor Centrum Handlowego Borek we Wrocławiu.