REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Reklamy przestaną szpecić Lublin?

  • Autor: lublin.eu
  • 22 mar 2016 14:38
Reklamy przestaną szpecić Lublin?
Lublin, fot. Jens-Petter Salvesen, flickr.com

Lublin przygotowuje zbiór zasad ograniczających ilość nośników reklamowych w przestrzeni publicznej. Opracowywany "kodeks reklamowy" dla Lublina przewiduje m.in. wykluczenie reklam z kluczowych przestrzeni miasta, w tym zabytkowego zespołu Starego Miasta i Śródmieścia.

REKLAMA

Przygotowane propozycje będą konsultowane z ekspertami zewnętrznymi, przedstawicielami branży reklamowej i mieszkańcami Lublina. Przyjęta jesienią 2015 r. tzw. ustawa krajobrazowa dała miastom większe kompetencje w zakresie ochrony krajobrazu. W ślad za nią Lublin rozpoczął prace nad uchwałą regulującą możliwości reklamowania się w przestrzeni publicznej - informuje oficjalny portal miejski lublin.eu.

W opracowywanej uchwale zespół Miejskiego Konserwatora Zabytków rekomenduje ograniczenie ilości dużych systemowych nośników reklamowych, z ich wykluczeniem z obszaru wpisanego do rejestru zabytków zespołu Starego Miasta i Śródmieścia Lublina oraz innych kluczowych obszarów krajobrazu miasta (np. Podzamcza, gdzie zakaz umieszczania reklam przewiduje obecny plan zagospodarowania przestrzennego).

Wskazywane obszary są wstępną propozycją do dyskusji, brane pod uwagę jako tereny szczególnie istotne z uwagi na ochronę konserwatorską. Dodatkowo uporządkowane zostaną nośniki w innych częściach miasta. Określona zostanie maksymalna ilości szyldów (do 2 dla jednego podmiotu) i ich maksymalna powierzchnia, w zależności od obszaru i charakteru architektury. Uchwałą określi również części elewacji budynków, na których będzie można lokalizować szyldy i inne nośniki reklamowe.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY