REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Reklamy przestaną szpecić Lublin?

  • Autor: lublin.eu
  • 22 mar 2016 14:38
Reklamy przestaną szpecić Lublin?
Lublin, fot. Jens-Petter Salvesen, flickr.com

Lublin przygotowuje zbiór zasad ograniczających ilość nośników reklamowych w przestrzeni publicznej. Opracowywany "kodeks reklamowy" dla Lublina przewiduje m.in. wykluczenie reklam z kluczowych przestrzeni miasta, w tym zabytkowego zespołu Starego Miasta i Śródmieścia.

REKLAMA

Przygotowane propozycje będą konsultowane z ekspertami zewnętrznymi, przedstawicielami branży reklamowej i mieszkańcami Lublina. Przyjęta jesienią 2015 r. tzw. ustawa krajobrazowa dała miastom większe kompetencje w zakresie ochrony krajobrazu. W ślad za nią Lublin rozpoczął prace nad uchwałą regulującą możliwości reklamowania się w przestrzeni publicznej - informuje oficjalny portal miejski lublin.eu.

W opracowywanej uchwale zespół Miejskiego Konserwatora Zabytków rekomenduje ograniczenie ilości dużych systemowych nośników reklamowych, z ich wykluczeniem z obszaru wpisanego do rejestru zabytków zespołu Starego Miasta i Śródmieścia Lublina oraz innych kluczowych obszarów krajobrazu miasta (np. Podzamcza, gdzie zakaz umieszczania reklam przewiduje obecny plan zagospodarowania przestrzennego).

Wskazywane obszary są wstępną propozycją do dyskusji, brane pod uwagę jako tereny szczególnie istotne z uwagi na ochronę konserwatorską. Dodatkowo uporządkowane zostaną nośniki w innych częściach miasta. Określona zostanie maksymalna ilości szyldów (do 2 dla jednego podmiotu) i ich maksymalna powierzchnia, w zależności od obszaru i charakteru architektury. Uchwałą określi również części elewacji budynków, na których będzie można lokalizować szyldy i inne nośniki reklamowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie




Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.