REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Remonty stacji w Kutnie i Łowiczu

  • Autor: PAP
  • 25 lip 2017 15:00
Remonty stacji w Kutnie i Łowiczu
fot. Fotolia

Trwają prace remontowe na stacjach w Kutnie i Łowiczu. Przebudowane stacje i przystanki będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Inwestycje prowadzone są w ramach modernizacji linii E20 Warszawa-Poznań.

REKLAMA

Jak przypomina spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, na trasie Poznań - Warszawa roboty prowadzone są jednocześnie w kilkunastu lokalizacjach. Dyrektor ds. realizacji inwestycji w PKP PLK Arnold Bresch zwraca uwagę, że modernizacja linii E20, którą rozpoczęto w połowie czerwca, jest dokończeniem remontu, który rozpoczęto w latach 90-tych ub. wieku.

"Trasa jest bardzo ważną częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne-Bałtyk i po przebudowie zwiększą się jej możliwości. Pasażerowie pociągów regionalnych, dalekobieżnych i aglomeracyjnych zyskają lepsze połączenia. Sprawniejszy będzie także przewóz towarów" - mówi.

Według informacji spółki, w Kutnie zdemontowano ponad 2 km torów, 18 km sieci trakcyjnej, część peronów i cztery rozjazdy. Między stacjami Krzewie i Kłodawa zdemontowano stare tory i słupy trakcyjne. Wbito prawie 300 nowych fundamentów pod sieć trakcyjną.

W Łowiczu przystąpiono do rozbiórki peronu i nastawni, która zostanie zastąpiona nowoczesnym Lokalnym Centrum Sterowania. Demontowane są stare urządzenia sterowania ruchem. Na szlaku między Żychlinem a Jackowicami zdemontowano 150 słupów trakcyjnych.

Postępuje demontaż sieci trakcyjnej, torów i peronów pomiędzy Sochaczewem a Swarzędzem. Równocześnie montowane są nowe konstrukcje. Wykonawca zdemontował już około 85 km sieci trakcyjnej na odcinkach Swarzędz-Kostrzyn, Podstolice-Strzałkowo i Strzałkowo-Konin. Między Podstolicami a Sokołowem i na stacjach Podstolice i Konin rozebrano część starych torów i przystąpiono do wbijania pali pod fundamenty nowych słupów sieci trakcyjnej. W Koninie rozpoczęły się prace przy budowie nowego toru do elektrowni, przeznaczonego dla pociągów towarowych. Czyszczone są przęsła mostu kolejowego pomiędzy Podstolicami a Wrześnią.

PKP PLK przekonuje, że modernizacja torów, sieci trakcyjnej i obiektów między Warszawą a Poznaniem zwiększy możliwości przepustowe linii i pozwoli na przejazd znacznie większej liczby pociągów na dobę. Usprawni to ruch zarówno regionalny, jak i międzyregionalny. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym, nowoczesne Lokalne Centra Sterowania, nowe skrzyżowania bezkolizyjne i przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększą bezpieczeństwo.

Przebudowane stacje i przystanki będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Modernizacja linii jest również ważna dla przewozów towarowych - trasa zostanie dostosowana do obsługi pociągów o długości 750 m.

Koszt modernizacji linii E20 Warszawa-Poznań to 2,1 mld zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY