REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Rewitalizacje napędzają rozwój rynku nieruchomości handlowych

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 17 paź 2017 14:31
Rewitalizacje napędzają rozwój rynku nieruchomości handlowych
Edyta Potera, Dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL

Głównym motorem napędzającym rozwój rynku nieruchomości jest jakość oferowanej powierzchni. Na popularności zyskują nowe koncepty handlowe i projekty wielofunkcyjne.

REKLAMA

Na koniec trzeciego kwartału 2017 r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 13,5 mln mkw., z czego 9,6 mln mkw. przypadało na 404 centra handlowe. W trzecim kwartale rynek urósł o 145 tys. mkw. (134 tys. w ramach tylko centrów handlowych). Największe projekty oddane do użytku w minionym kwartale to warszawska Galeria Północna, pierwsza faza (sklep IKEA) centrum handlowego Skende Shopping w Lublinie oraz centrum handlowe Vivo! w Krośnie.

- Z analiz JLL wynika, że na koniec trzeciego kwartału tego roku w budowie znajdowało się blisko 590 tys. mkw. powierzchni, w ramach tylko formatu centrów handlowych, z terminem oddania na lata 2017-2019. W czwartym kwartale tego roku rynek centrów handlowych może się wzbogacić o 193 tys. mkw. - wylicza Joanna Tomczyk, analityk rynku w JLL.

- Głównym motorem napędzającym rozwój rynku nieruchomości handlowych jest jednak nie ilość, a jakość oferowanych powierzchni. Dlatego też popularną praktyką jest przebudowa, rozbudowa, modernizacja czy zmiana funkcji istniejących obiektów - np. w centra wyprzedażowe. Na znaczeniu zyskują obiekty łączące kilka funkcji. Przykładem są EC Powiśle, CEDET, Browary Warszawskie, Centrum Marszałkowska, Koneser w Warszawie, czy Monopolis w Łodzi - wymienia Edyta Potera, Dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL.

Rośnie też znaczenie sektora Food & Beverage. Już nawet 12,5 proc. powierzchni najmu centrów handlowych w głównych polskich miastach zajmują lokale gastronomiczne. Udział ten będzie rósł m.in. w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby i nawyki konsumentów.

- Rosnącym zainteresowaniem cieszą się nowoczesne koncepty gastronomiczne, które powstają głównie w Warszawie – takie jak Hala Koszyki, EC Powiśle, Hala Gwardii czy Soho Factory. Za tym trendem podążają inne polskie aglomeracje, jak na przykład Łódź, gdzie jest realizowany jeden z najbardziej oryginalnych projektów wielofunkcyjnych ostatnich lat – Monopolis - dodaje Edyta Potera.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY